Потребителите на социални мрежи като Фейсбук си съставят мнение за хората по техните снимки, а не по написаните от тях текстове, сочат резултатите от изследване на американски психолози.
Специалисти от университета на Охайо са установили, че за повечето регистрирани профилните снимки "говорят" достатъчно и не им е необходимо да четат текстовата информация, за да си
съставят мнение за даден потребител.
Изследователите са установили още, че хората обръщат внимание на текстовете, само ако снимките са нестандартни или представят потребителите в негативна светлина.
В един от експериментите, направени за целите на проучването, на студенти били показани профилни снимки на друг студент, забавляващ се с приятели. Повечето участници оценили
забавляващия се потребител като екстроверт, въпреки че в профила му било указано, че не е особено контактен.
Когато обаче на участниците била показана нестандартна или представяща потребителя в неблагоприятна светлина снимка, едва тогава те потърсили информация в профилния текст, за да тълкуват какъв човек се крие зад фотографията.