Преди да стане световноизвестна и да започне да носи много пари на създателите си, а и удоволствие на слушателите си, една песен минава некратък път. Важна крачка към успеха е демоверсията – това, което музикантите показват на продуцентите, за да продадат продукта си. Понякога разликите между първоначалния и финалния вариант са драматични.
Ето демоверсиите на няколко световни хита:
1. Thriller на Майкъл Джаксън
Първоначално песента е кръстена Starlight (звездна светлина, звезден), но текстописецът – Род Темпъртън и продуцентът Куинси Джоунс променят заглавието и текста на Thriller, защото вярват, че така ще е по-продаваема.
Темпъртън разказва, че е бил върнат от Джоунс за по-добро заглавие и след десетки варианти, най-накрая просто се събудил с думата Thriller в съзнанието.
2. Smells Like Teen Spirit на „Нирвана“
Преди да започне да работи с продуцента Бъч Виг, звукът на групата не е толкова изчистен, а демозапис от репетиция разкрива доста различен текст и структура от издадения впоследствие хит.
3. Strawberry Fields Forever на „Бийтълс“
В тази демоверсия Джон Ленън се опитва да избистри структурата на песента заедно с другите членове на групата. Твърди се, че „Бийтълс“ са прекарали общо 45 часа, докато създадат финалния вариант.
4. Under Pressure на „Куин“
Песента остава незавършена известно време с работно заглавие Feel Like, докато „Куин“ не влизат в студио с Дейвид Бауи.
Демоверсията на Feel Like е доста сурова и в нея липсват игривият дует на Бауи и Фреди Меркюри, както и солото на баса на Джон Дийкън.
5. Take on Me на „А-ха“
Преди певецът Мортен Харкет да се присъедини към групата, кийбордистът Магне Фюрюхолмен и китаристът Пол Воктор-Савой имат банда, наречена „Бриджес“, и закачливата песен The Juicy Fruit Song. С идването на Харкет през 1982 г. обаче тримата стават „А-ха“ и през 1984 г. я преработват в Lesson One – първата версия на Take on Me. Заради търговския неуспех песента е преработена още веднъж през 1985 г. и става хит.
6. Heart of Glass на „Блонди“
През 1974 г. „Блонди“ пишат песента Once I Had a Love като диско песен, но след като срещат продуцента Майк Чапман, китаристът Крис Стейн и кийбордистът Джими Дестри я преработват до познатия ни по-танцувален вариант.