Американската верига за бързо хранене „МакДоналдс“ обяви, че ще започне да предлага меню с продукти на растителна основа като заместители на месото. То ще се казва „МакПлант“ и ще е достъпно през 2021 г., пише Би Би Си.
Сред предлаганите храни ще са известните бургери на компанията, заместители на пилешките хапки и закуски – всички без месо.
Първоначално от веригата за бързо хранене заявиха, че сами ще произвеждат основните елементи от новото меню. Това доведе до срив от над 6% в цената на акциите на един от пионерите на пазара за безмесни алтернативи „Бийонд Мийт“.
Последва обаче опровержение, което стабилизира доверието на инвеститорите. „Бийонд Мийт“ и „МакДоналдс“ създадоха съвместно кюфтето на растителна основа, което ще бъде налично като част от тяхната „МакПлант“ платформа“, заявяват производителите, цитирани от Си Ен Би Си.
От компанията за протеинови продукти на растителна основа работят и с други известни вериги за бързо хранене. KFC, например, продава „пилешки“ бургери на „Бийонд Мийт“ в САЩ и Китай. Тя обаче среща и голяма конкуренция от по-малки стартиращи компании за веган храни.
Очаква се пазарът на алтернативи на месото да достигне стойност от над $140 млрд. до 2029 г. Това показват прогнозите на британската инвестиционната банка „Барклис“.
Няколко са основните причини заместителите на растителна основа да добиват подобна популярност както сред производителите, така и сред клиентите. Те включват притеснения за здравето, околната среда и благосъстоянието на животните.