Любимата на поколения момичета играчка – куклата „Барби” става на 60 години през 2019 г., предава „Франс прес”, цитирани от БТА. През годините визията на куклата е променяна многократно, но тя продължава да привлича вниманието към себе си.
„60 години – това е много дълъг период в индустрията на играчките, където днес даден успех е с продължителност между 3 и 5 години”, заяви гордо Нейтан Бейнард, директор по маркетинга за куклите „Барби”.
Ежегодно се продават 58 милиона екземпляра от куклата „Барби” в над 150 държави. Играчката е известна, колкото брандове като „Кока-Кола” и „Макдоналдс”, отбеляза Бейнард. Над 1 милиард екземпляра са продадени от представянето ѝ в изложението за играчки в Ню Йорк на 9 март 1959 г.
Идеята за създаване на „Барби” хрумнала Рут Хандлър, докато отглеждала децата си. Дъщеря ѝ Барбара имала ограничен избор на кукли и можела да се превъплъти единствено в образа на майка, докато синът ѝ мечтаел да стане астронавт, каубой или пилот, поясни Бейнард. Куклата е кръстена на дъщеря ѝ Барбара и изобразява жена с подчертано женствени форми. „Успехът е незабавен – през 1959 г. са продадени 300 000 екземпляра от куклата „Барби”.
„Първоначалната визия на куклата съответстваше на каноните за красота по онова време, а нереалните пропорции на тялото ѝ бяха приспособени към тъканите, с които се разполагаше. Оттогава бяха коригирани от производителя", подчерта един от дизайнерите на „Барби” Карлайл Нуера.
Само две години след появата на „Барби”, на бял свят се появява мъжката версия на куклата – Кен. Играчката става астронавтка през 1965 г. или 4 години преди Нийл Армстронг да стъпи на Луната.
До момента „Барби” се е вживяла в 200 различни професии. Първата чернокожа версия на „Барби” е пусната в продажба през 1968 г.