Мъжкият полов хормон тестостерон е причината господата да имат слабост към луксозни стоки, които се възприемат като престижни, съобщи АФП, позовавайки се на американски учени.

"За пръв път доказахме, че тестостеронът пряко променя предпочитанията на консуматорите", каза Гидиън Нейв от училището по икономика "Уортън" във Филаделфия.

Учените са работили с 243 мъже на възраст от 18 до 55 години. Половината от тях получили доза тестостерон, а другите – плацебо. След това участниците избирали от два качествени продукта от различни марки.

Мъжете, които получили тестостерон, показали предпочитания към продуктите, свързвани с по-висок социален статут.

"Да притежаваш престижни продукти, е стратегия за сигнализиране на ранга в човешкото общество", заяви Гидиън Нейв. Той направи паралел с опашката на пауните или рогата на елените.

(БТА)