Състезанието за Голямата награда на Бразилия ще остане в историята с многото обрати и смяна на позиции от обиколка на обиколка.

Себастиан Фетел успя да се справи със сблъсъка още в първата обиколка, счупеното радио и четирите питстопа, за да се изкачи от 17-ото място в първата обиколка до 6-ата позиция в края на състезанието. Което му донесе и шампионската титла за трети пореден път.

В същото време Фернандо Алонсо успя да се изкачи до 2-ата позиция, след като стартира седми, но не можа да измести Фетел от първото място в крайното подреждане при пилотите.

Това бе състезание с такива трудни условия, които нямаше как да бъдат предвидени, а стратезите на отборите трябваше да реагират моментално и да действат по инстинкт. Някои предпочетоха хазартен избор на гуми, тъй като в часовете преди самия старт прогнозите за времето даваха шанс от 80% до 40% вероятност за дъжд.

Снимка: БГНЕС

Самото състезание протече в три етапа - в началните обиколки, когато започна да вали, трябваше да се вземе решение дали болидите моментално да влязат в бокса за смяна на гумите, или да останат на пистата с гуми за сухо време.

В средата на състезанието пък всички караха със сухи гуми, а в последните 20 обиколки, на дъжд, всички смениха гумите си с "междинни".

Решаващият момент бе в 23-ата обиколка, когато на пистата се появи колата за сигурност заради отломките на пистата. Това унищожи преднината на Бътън и Хюлкенберг и позволи на Хамилтън да се включи в битката, а по-късно пилотът на Макларън отпадна, след като бе ударен от германеца, което позволи на Алонсо да излезе втори.

Снимка: БГНЕС

След края на състезанието повечето от стратезите във Формула 1 обявиха, че е било ясно каква тактика трябва да бъде избрана за този старт. Какво обаче им попречи да копират избора на Бътън и Хюлкенберг е извод, който те самите трябва да направят оттук нататък.

Бътън е стар майстор в подобни ситуации и представянето му изобщо не буди учудване, но си заслужава да се отбележи, че, както в квалификациите в Бразилия през 2010 година, сега Хюлкенберг отново се прецака сам. Жалкото бе, че загуби контрол над колата си в момента, в който опитваше да изпревари Хамилтън, получи наказание и всичко това засенчи иначе блестящото му каране и страхотна стратегия, която бе избрал.

АВТОР: ДЖЕЙМС АЛЪН