Обикновено екипите на гостите от музикалния бизнес и светоноизвестните личности изпращат списък с изисквания на хотелите, в които нощуват по време на своите пътувания, както по света, така и в България, наречен „райдър“. Ако мястото за настаняване може да ги покрие, много вероятно е да бъде избрано. Разказва Адриана Ангелова, директор бизнес развитие на голяма хотелска група, включваща Grand Hotel Millennium Sofia, Grand Hotel Sofia и Kings' Valley Medical & Spa Hotel.

По време на над 20+ годишната си кариера тя посреща не един или двама гости с ексцентрични желания. Една от рок легендите на световната музика наема най-големия апартамент в хотела, но с изискването той да бъде пребоядисан изцяло в черно. Хотелът успява да изпълни желанието му по време на гостуването, а след това връща стаята в стария ѝ вид и я ремонтира основно.

Друга ситуация, която Адриана не може да забрави през годините е желанието на световноизвестна музикална звезда, която поискала да ползва златна тоалетна.

Снимка: Адриана Ангелова/ Личен архив

Тя разказва, че в кариерата си е имала случай на рап изпълнители, които вписват в „райдъра“ си, дори, че искат да пушат трева, без значение дали това е законно в страната или не. Това е и един от случаите, в които тя отказва гостуването на звездите в хотела, защото техният начин на живот не съвпада с ценностите на веригата и законовите наредби в страната.

Ако си мислите, че ексцентричните желания са типични само за хората, които работят в сферата ма изкуството, ще ви изненадаме. Някои политици имат не по-малко интересни желания.

„Заради възрастта на шефа на една политическа делегация, ако мога да го нарека така образно, имаше необходимост да залепим вестници или хартии на всички огледала и прозорци, защото човекът беше на доста години и имаха притеснение да не се обърка, че нещо от повърхностите е врата“, разказва тя на екипа ни.  

Коя е Адриана Ангелова?

 

Адриана Ангелова ръководи два от най-забележителните столични хотела и наскоро отворил СПА хотел в сърцето на Розовата долина в Казанлък.

 В над 20 годишната си кариера тя работи с много и различни екипи, както партньори, така и колеги от международни корпорации, политици, спортисти и световноизвестни имена от Холивуд.

Предприемач от дете

Интересът ѝ към продажбите се появява още на много ранна възраст, когато стартира собствен бизнес още на 7-8 години.

"Това, което правих, е да събирам бутилки от лимонада и безалкохолни – всичко, което беше налично тогава, когато ползвахме само стъкло. Връщах бутилките на вторични суровини, за да мога да си събера пари и да си купя нещо сама", си спомня тя за първите си опити като млада бизнес дама.

Предприимчива от малка, Адриана си спомня как в тийнейджърска възраст с помощта на баща си се промъква на "Рали София", където започва да продава безалкохолни напитки още преди да навърши 18 години.

"Първият път, когато бях на такова рали, изненадващо за всички ,продадохме всичката стока. Вторият път бяхме много по-добре подготвени и всичко ни се получи, още по-бързо. В началото, съвсем неосъзнато, но това е бил първият ми интеерс към няккаъв вид бизнес", казва тя.

В хотелиерския бизнес се оказва случайно. На връщане от работа, минава около един строеж и всеки път пита какво ще има там. Оказва се, че става въпрос за хотел от международна верига.

"Винаги съм си мислила, че когато това място стане готово, ще работя там. Ако не беше сестра ми да ми каже, че в момента текат интервюта и събират CV-та може би щях да го пропусна. Едно спиране на тока вкъщи, я накара да дойде да си принтира автобиографията в офиса и така разбрах“, си спомня тя.

Кандидатите за работа тогава са близо 5000 човека само за седмица, а Адриана решава да не се доверява на случайността и да занесе своето CV сама.

И така тя започва по абсолютно естествен начин да минава всички стъпки от „Специалист-продажби“ – най-ниското ниво в отдел „Продажби“, до настоящата си позиция на директор бизнес развитие на голяма хотелска група.

Тенденции в хотелиерския бранш

„Тенденциите в нашия бизнес в момента са свързани с дигитализация. Това мисля, че след пандемията е неизбежно за всички сектори“, казва Адриана.

По нейни думи новите помещения в хотелите вече се правят така че да са максимално функционални, гъвкави и да посрещат различни по тип събития. Доста хотели в световен мащаб, в които фоайета и лобита се изграждат с дигитални стени.

„Идеята е точно да може да се преформатира от спокойна лоби атмосфера до парти площ“, казва тя.

При ресторантите тенденцията е по-скоро минималистична с нестандартни решения, за да може гостите да снимат повече и това да стигне до социалните мрежи.

По думи на Адриана хората в момента имат доста добри познания в храненето заради възможността да пътуват и най-популярна в момента е концепцията за чиста био храна, директно от фермата в чинията.

Една от големите борби на Адриана е да запази кадрите в хотелиерския бранш, което през годините се превръща във все по-трудна задача. Тя припомня, че това е работа, в която човек може да постига кариерно израстване, а влизането в професията в момента не е никак трудно, стига да положиш малко усилия и постоянство.

Гледайте повече във ВИДЕОТО!

Повече за проблема с кадрите в хотелиерския бранш можете да прочетете в businessnovinite.bg.