
Витантонио Лиуци, който се състезава за новака във Формула 1 Торо Росо направи добро впечатление в първите три старта за сезон 2006. В Гран при на Австралия той имаше възможност да се бори за влизане в зоната на точките. Tова отново предизвика дискуси около решението на ФИА, да позволи на италианците да се състезават с двигател V10 с ограничени обороти, а не както всички други отбори с V8. Пилотът заяви, че не се интересува от постоянните коментари на другите тимове. Tой добави, че е щастлив от прогреса, който Торо Росо показва от началото на годината.
"Всичко се развива добре", заяви Лиуци. "За нас това е година, в която се учим и израстваме с всеки изминал ден. Всички работим много здраво и това си проличава от първите три старта. В Мелбърн дори имах възможността да се боря за влизане в зоната на точките, а това е нещо, за което не смеех да си помисля в начолото на сезона", добави пилотът.
След Гран при на Австралия Лиуци прави тестове с по-големия брат на Торо Росо - Ред Бул. Той остана много впечатлен и заяви, че в повечето случаи V8 е по-бърз от V10.
"Беше едно хубаво преживяване. RB2 е напълно различна кола, и наистина беше удоволствие да я управлявам. Имат много бърз двигател. Всички твърдяха, че с V10 ще бъдем по-бързи, но това просто не отговаря на истината, защото двигателя на Ред Бул е по-добър от нашия. Все пак ми е трудно да сравня болидите на двата отбора, защото не съм ги пилотирал в еднакви условия", коментира италианецът.
Много хора свързани с Формула 1 изразиха опасенията си, че Торо Росо ще имат голямо предимство на писти като в Монако и Унгария, в които преобладават бавните завои. Лиуци сподели, че се надява колата да покаже добра скорост, но все пак добави, че е реалист и не очаква чудеса и големи изненади.
"Дано да се представим по-добре на бавните трасета. Не мога да разбера защо всички правят толкова голям проблем от това, че сме малко по-бързи на бавните писти, след като 80% от трасетата в календара са съставени от бързи завои. В бавните завои ограниченият V10 е конкурентно способен, но в никакъв случай не превъзхожда стандартните двигатели", сподели той. Пилотът призна, че е доволен от факта, че бъдещето му в отбора е ясно и не трябва да се притеснява за мястото си по време на всяко състезание.
"Това, че не ми се налага да мисля за бъдещето си в Торо Росо е един голям плюс за мен. По този начин успявам да се фокусирам върху работата си. Екипът ни е изграден от изключителни професионалисти и всичко, което аз трябва да направя е да се кача в болида и да дам най-доброто от себе си във всяко едно състезание", завърши Лиуци.