
Босът на Макларън Рон Денис разкри в ексклузивно интервю за най-продаваното списание за Формула 1 в света – F1 Racing, че преди няколко години е водил преговори с Михаел Шумахер да го привлече в отбора.
Денис разкри най-съкровените си тайни единствено пред F1 Racing. Майският брой на списанието е на пазара у нас от утре, 26 април.
В интервюто, взето от главния редактор на английското издание Мат Бишъп Денис за пръв път разкрива, че срещата му с Шуми се е състояла в бара Лонг Кабин край Сузука.
Запитан дали смята скоро да се оттегля, Рон заявява, че ще напусне тогава, когато акционерите: “За да отговоря на въпроса ти директно: ще остана президент, докато акционерите (Даймлер Крайслер – 40%, Кралство Бахрейн – 30%, Мансур Ойех и Рон Денис – по 15%), поискат това, казва Денис. - Когато аз се оттегля, това ще бъде повече отдръпване встрани, отколкото напускане. Радва ме това, което е отборът в момента, но то не променя желанието ми да дам на други хора възможността, която заслужават, да изградят своите кариери.”
През юни британецът навършва 60 години и е убеден, че дължи много на семейството си. Цялото интервю на Денис може да прочетете единствено в новия брой на F1 Racing.
Главният герой на майското издание е пилотът на Ферари Кими Райконен. Ледения e на корицата с невероятна снимка, дело на доайена на фотографите на LAT Лоренцо Беланка. Списанието търси отговор от хората, които са работили с него през годините, на въпроса дали финландецът ще може да замести в сърцата на екипа на Скудерията и тифозите Михаел Шумахер.
Незабравимият Жил Вилньов, който загина преди 25 години на пистата Золдер, оживява на страниците на списанието в спомените на приятеля си, също пилот, Патрик Тамбе. “Всеки човек възприема по различен начин риска, но Жил надхвърляше общите граници. Той беше много чист пилот, на пистата винаги се чувствах сигурен с него, знаех, че няма да има мръсни номера”, спомня си Тамбе.
Единствено в най-авторитетното списание за Формула 1 в света можете да прочетете откровенията на 22-мата пилоти в решетката за това, коя своя Гран при смятат за най-паметна. Сред другите акценти са спомените на Мъри Уокър за срещата му с Тацио Нуволари през 30-те години на миналия век, школата за кадри от F1 на Еди Джордан и критиките на бившия шеф на отбор към Рон Денис, както и мнението на най-опитния пилот, карал с гуми Бриджстоун – Рубенс Барикело от Хонда. Както и откровенията на съотборника му Дженсън Бътън за тежките времена на тима, които той се надява да преодолее.
В секцията Моторспорт легендата на българския автомобилен спорт Илия Чубриков разказва за първата си победа – с Булгаррено на рали Трансбалкания през далечната 1967-а година. Рали шампионът на България за 2006 година Митко Илиев също е там, заради отличното си представяне на рали 1000 Miglia в Италия, след което поведе в европейския шампионат.