Ред Бул представи новия си болид за сезона във Формула 1. За разлика от някои от другите отбори, световните шампиони направиха това направо на тестовете на пистата "Херес".

Пилотите на отбора Себастиан Фетел и Даниел Рикардо показаха болида, който носи наименованието RB10.

Тимът е отдал най-сериозното внимание в новия си проект на задвижващата система, изработена от Рено. Френските производители са убедени, че новите правила ще имат решаващо влияние. Очакват се състезания от различен тип заради икономията на гориво, която ще е фундаментална. Именно това ще доведе и до значително по-тактически подход към стартовете.

Снимка: БГНЕС

Топконструкторът на шампионските болиди на Ред Бул Ейдриан Нюи сподели днес на пистата "Херес", че странните форми на носовете и болидите са следствие от изискванията на правилата, а не за постигане на техническо предимство. Той е заимствал фината форма на носа от корабостроенето, като разчита това отново да е вярното решение. Англичанинът не скри разочарованието си, че изводът на изгорелите газове няма да играе същата роля при създаването на сили на притискане, но пък аеродоникамиката в зоната на предното крило е компонент, който тепръва ще се доразвива. Именно от него ще зависи целият поток въздух, който ще оформят страните му, така че да се изтегля въздуха около предните колела, а след това и всичко останало. Електрониката и нейното управление според Нюи ще са най-голямото предизвикателство в новите болиди, а не познатите турбокопресори. Според англичанина няма определен фаворит в момента, а в първите състезания решаваща ще е надежността на болидите, а не тахната бързина.