Мерцедес официално показа новия си болид. Пилотите Люис Хамилтън и Нико Розберг представиха модела F1W05, с който ще се състезават през сезон 2014 г. в питлейна на "Херес", където днес започнаха предсезонните тестове.
Именно Хамилтън първи потегли в тренировките така той официално даде началото на новата турбо ера във Формула 1. От този сезон автомобилите във Формула 1 ще бъдат задвижвани от 1.6-литрови 6-цилиндрови турбодвигатели, които заменят досегашните 2.4-литрови 8-цилиндрови мотори.
Целта пред щутгартския автомобилен производител и отбора от Баркли е световната титла. Миналият сезон Мерцедес завърши на второ място при отборите, което бе най-доброто им представяне след завръщането във Формула 1 през 2010 г. След края на сезона екипът напусна Рос Браун, а неговото място бе поето от Тот Волф и Пади Лоу, съответно бизнес и технически изпълнителни директори.
W05 е първият напълно нов болид от 1954 г. С него марката ще отбележи 120 години в автомобилния спорт и 80-ата годишнина на "сребърните стрели". Моделът ще използва технологии, които са нови, не само за надпреварите, но и за автомобилния свят. Автомобилът е елегантен, но с агресивен дизайн, ново шаси и нова задвижваща система. Предното окачване е на носачи и щанги от карбон, тип пушрод. Задните носачи пък с оформени на принципа пулрод. Трансмисията е 8-степенна, плюс задна, а превключването секвенциално полуавтоматично с хидравлично активиране.
Задвижващата система е разчита на мотор-генератор на кинетична енергия, мотор-генератор за топлинна енергия, батерии, турбо компресор, контролираща електроника и двигател с обем 1,6 л., 6 цилиндри. Максималните обороти на агрегата са 15 хил. на мин. Впръскването е директно с един инжектор на цилиндър. Новият болид тежи 691 кг.
Иначе тренировката изобщо не завърши добре за Хамилтън. Още в първия ден британецът катастрофира. От Мерцедес съобщиха, че причината е повреда, която ще търсят при допълнителния анализ. Според специалистите на пистата обаче, предното крило не е издържало на натоварването и се е счупило.