Нюзрумът на bTV традиционно по обективен и мащабен начин отрази предсрочните парламентарни избори с над 18 часа телевизионен ефир от три телевизионни студия в 360-градусовото студио на bTV Новините, една специална изборна арена с публика на живо, за пръв път в български ефир студио в сградата на Народното събрание и специално дигитално студио. Резултатите на пипълметричната агенция ГАРБ за 2 октомври показват, че зрителите са избрали изборните студиа на bTV през целия ден и вечер. В основата на мащабната журналистическа концепция е проследяване на най-важното от деня на вота в цялата страна, включвания от международните кореспонденти и специални пратеници с актуална информация за гласуването в чужбина, ексклузивни гости, които коментираха с водещите, разследвания от цялата страна, последно поколение добавена реалност и за пръв път – резултатите оживяха в сградата на Парламента, а през цялото време репортерите на bTV продължаваха да следят за нередности и да информират обществото за случващото се.

Снимка: Евгений Милов

Изборните предавания бяха разделени в три сегмента пред целия ден, като всеки от тях бе предпочетен от телевизионната аудитория пред програмата на конкурентните телевизии.

Маратонът в деня на вота по bTV „Новите избори 2022: Какво следва?“ започна в 7 сутринта със старта на изборния ден. Водещите Мария Цънцарова и Виктория Петрова до 12 часа проследиха най-актуалното, интересното и важното от деня по обективен и атрактивен начин и при най-високите журналистически стандарти.

Снимка: Ладислав Цветков

Общо 26.2% от гледащите телевизия от всички възрастови групи в този часови диапазон са избрали предаването на bTV:

Актуална информация от изборните секции, журналистически разследвания и данни за избирателната активност от ЦИК зрителите научаваха от сутрешните новини на всеки час от 7 до 12 ч. с Мария Ванкова и в разширената обедна емисия с Виктория Готева и Ивайло Везенков.

В следобедните часове от 14 ч. до 16 ч. в изборното студио бе с водещи Веселина Петракиева и Росен Цветков. Гости им бяха топ анализатори и социолози, ключови политически фигури, обичани артисти и лица от ефира на bTV. Общо 23.2% от телевизионните зрители са избрали програмата на bTV, като абсолютна бройка зрителите се увеличават от 256 хиляди в сутрешния слот на 321 хиляди в ранния следобед.

Социолози, политолози, журналисти, политици, историци и експерти по комуникация първи коментираха първите данни за изборната активност, възможните коалиции и решения в специалното изборно студио на bTV, което започна в 16 ч. Водещите Антон Хекимян, Светослав Иванов и Златимир Йочев поставиха фокус на анализите на експертите за икономиката във време на растяща инфлация, скок на цените и идваща трудна зима. Мария Цънцарова посреща гости на предизборната арена, където репортерът Румен Скрински разговаряше с публиката на живо. С помощта на иновативни триизмерни графики Лиляна Боянова и Иван Георгиев представиха първите резултати от гласуването по данни на независимите социологически агенции „Маркет линкс” и „Алфа Рисърч“. Двамата представиха парламентарен калкулатор за възможните математически коалиции. Следобедният сегмент е предпочетен от 25.4% от гледащите телевизия, като общо 423,9 хиляди са избрали програмата на bTV, сравнено с 298.4 избрали конкурентните предавания:

Централната емисия на bTV новините от 19 ч. с водещ Юксел Кадриев от новинарското студио и Виктория Петрова от изнесеното студио в Парламента привлече 28.7% от зрителите.

Първи резултати научиха зрителите на bTV от специалното студио с водещ Виктория Петрова в Парламента в края на изборния ден. Над 737 хиляди души са избрали bTV в 20 ч., което е 32.11% от всички гледащи, сравнено с 23.17% за конкурентната Нова телевизия, предпочетена от 532.27 зрители в този момент. За първи път в сърцето на парламентаризма зрителите видяха процентното разпределение на партийните резултати с помощта на добавена реалност.

Снимка: Ладислав Цветков

Изборното предаване от всички студиа продължи до 01.00 ч., като 22.4 % от зрителите са гледали предаването, което е средно 420 хиляди човека за над 5-часовото предаване.

Освен да следят всичко случващо се през изборния ден в ефира, на сайтовете на bTV, bTVnovinite.bg и bTV Radio, гражданите имаха възможност да се включат в новинарския поток като подават сигнали в новото приложение „Аз, Репортерът”.

Специалната секция „Новите избори 2022: Какво следва?“ на btvnovinte.bg събра на едно място всичко най-важно в реално време, като отбеляза скок на посещенията в сайта с 64% спрямо средните резултатите за последните четири недели.

Снимка: Евгений Милов

В деня на вота с 31% повече потребители са потърсили информация на новинарския сайт на медията в сравнение с предишните недели. За първи път телевизията предложи и съдържание специално за онлайн потребителите – уеб отделът на bTV Новините представи ексклузивни интервюта и кадри от кухнята на изборния ден.

Всичко за 18-часовия ефир и емоциите зад кадър може да видите ТУК.