Репортаж по зрителски сигнал - осветлението в трите тунела на автомагистрала „Струма е лошо или липсва изцяло.

Камелия Цветанова често пътува с дъщеря си по магистрала "Струма". Показва снимки, направени преди седмици, на които част от лампите в тунелите не работят. А преди два дни вижда, че те вече липсват изцяло.

„Много често в тези тунели има изпреварване от тирове и когато не е добре осветено, няма добра видимост и съответно това е предпоставка за ПТП“, коментира тя.

Проверката на bTV показа, че в трите тунела – “Мало Бучино”, “Люлин” и “Голямо Бучино”, работи само аварийното осветление.

Монтирането на ново осветление все още не е започнало, но от около две седмици пред тунела е паркирана пътно-строителна техника.

От пътната агенция обясниха следното:

„В момента в трите тунела на АМ „Струма“- „Мало Бучино“, „Люлин“ и „Големо Бучино“, работят аварийни светлини, които осигуряват необходимото осветление за безопасното движение на пътуващите. Осветителните тела и в трите съоръжения бяха демонтирани в периода 27 май - 11 юни след извършен обстоен оглед и анализ на състоянието на осветителните системи и за това гражданите и медиите са уведомени своевременно.

Предстои възлагането на доставка и монтаж на нови осветителни системи, за което има изготвени задания от областните пътни управления. Поставянето им ще се извършва поетапно във всяка от тръбите на трите тунела на АМ „Струма“. При изпълнението на дейностите трафикът ще бъде пренасочван в една от тръбите, в която към момента не се работи. Всички шофьори ще бъдат уведомени своевременно за предстоящите и планирани работи при монтажа на новите осветителни тела“.

 

Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите да карат внимателно, да спазват стриктно поставената пътна сигнализация и необходимата дистанция. Да се движат със съобразена скорост и да не предприемат рискови изпреварвания, с които застрашават безопасността на всички останали пътуващи.

Според експерти пред трите тръби липсват ясни обозначения, че шофьорите трябва да минават с повишено внимание.

„Никой не работи, никакъв ремонт не се извършва. Лампите ги няма, не светят. Скоростта не е намалена. Самата отсечка – от София до Перник, е с изключително висок риск от настъпване на пътно-транспортни произшествия, като в тунелите е най-висок рискът“, коментира Богдан Милчев, председател на Института по пътна безопасност.

От АПИ не уточняват кога ще има ново осветление.