Причините за катастрофата на магистрала „Хемус” все още не са категорично ясни.  Инцидентът стана вчера на 23 км от София по автомагистралата.

Удариха се автобус и камион. Ранени са общо 9 души. Четирима от пострадалите при вчерашната катастрофа на магистрала "Хемус" остават в болница.

Един от тях е шофьорът на автобуса, който е ранен най-тежко от сблъсъка с тежкотоварния камион.

Снимка: btvnovinite.bg

Захарина Захариева е сред най-пострадалите пътници в катастрофата на магистрала „Хемус". Въпреки че е със счупен нос, е предпочела да се прибере в Монтана, настанена е в местната болница. По думите й след удара рейсът е тръгнал назад и водачът успял да го овладее да не падне в дерето. 

В „Пирогов” и „Света Анна” остават две жени с лицеви травми.

Според търговския регистър седалището на фирмата превозвач е в София. Наш екип посети мястото. Оказа се паркинг за автобуси.

Снимка: btvnovinite.bg

Засега е ясно, че пътниците не са поставили коланите си. bTV направи експеримент, за да провери пренебрегва ли се безопасността на пътниците с неглежиране на предпазните колани. 

Превозвачът е едноличен търговец. Бусчето е почти пълно. Шофьрът слага колан, както и пътникът до него. Оказва се, че не всички колани в автобуса работят. 

При експеримента ни с друг превозвач коланите работят, но не се провежда инструктаж на пътниците и никой не ги ползва.

До задължителните колани, за всички фирми, извършващи превоз на пътници на над 30 км. в посока, се стигна след край Своге миналата година, когато живота си загубиха 20 души. Острата реакция на превозвачите обаче отложи коланите за 6 месеца.

„Истината е, че нашите превозвачи, които извършват превози в Западна Европа, те не могат да си позволят да пуснат автобус без колани. Там никой не го интересува фирмата има ли възможност да си обнови автопарка.Там просто, такъв автобус по тяхните пътища, не съществува. Освен това автобус, на Запад, в който пътниците не са си сложили коланите, не тръгва, просто не тръгва”, категоричен е Владимир Тодоров от Асоциация на пострадалите при катастрофи.

Реално у нас проверки започнаха да се правят преди по-малко от 2 месеца. До момента, от ДАИ заявиха, че са написали 6 акта. Само един на фирма, а останалите пет на шофьорите. Дали има глобени пътници в автобуси, защото не са си сложили колани, МВР не знаят, тъй като не водели статистика глобените в автобуси или коли са се возели.

По данни на Асоциацията на загиналите при катастрофи годишно у нас загиват между 150 и 200 души заради несложени колани на задни седалки или в автобуси.