Атаките срещу Закона за хазарта са очаквани – особено когато идват от тези, които са пряко засегнати. По този начин вицепремиерът Валери Симеонов коментира пред „Фокус” позициите на бизнес и браншови организации и футболни клубове, както и медийната кампания на „Национална лотария” срещи новите текстове, с които се ограничава рекламата и продажбата на силно популярните у нас моментни игри.

„Съпротивата беше очаквана. Сигурен съм, че колегите от парламентарните групи в Народното събрание, които изразиха вече своята подкрепа, са я очаквали. Би трябвало да са я поставили предварително в разчетите и след като категорично казаха, че ще подкрепят Закона за хазарта, очаквам това да стане“, коментира Симеонов, който днес представи законодателите си инициативи пред парламентарната група на „Воля”.

Във връзка с призива към народа да спаси националната си лотария, вицепремиерът заяви, че това му звучи като стадо акули, които призовават да не се посяга върху мечтите на малките рибки.

„По Закона за хазарта принципно приемат както ограничаването на продажбата на места само, които са изрично лицензирани и по отношение на пряката и непряката реклама, също приемат, но вероятно ще имат някакви допълнения”, обясни вицепремиерът.

„На заливащите ни реклами с хазарт трябва да противодействаме с позитивни реклами на хора, които са успели с труда и с таланта си. Това може да стане чрез целеви държавен фонд, който да събира задължителни отчисления от реклами, спонсорства и други форми на подкрепа, направени от хазартния бизнес. Тези средства могат да отиват за разяснителни кампании за опасностите от зависимостите, какъвто е хазартът, както и за популяризирането на добри примери“, заяви Марешки във връзка с предложените промени в Закона за хазарта.

„Съгласни сме, че този вид реклами развращават и вредят на хората – ние първи повдигнахме тази тема през месец март, но не е този начинът да се прекрати тяхното влияние – една такава забрана няма да спре този бизнес“, каза още Марешки.