Остри реакции срещу предлаганите промени в Закона за хазарта. Редица организации се обявиха против идеята на вицепремиера Валери Симеонов да се забрани рекламата на хазартни игри.
С промените, внесени от група народни представители от Обединени патриоти в парламента миналия петък, по същество се забранява, освен пряката, и непряката реклама на хазартни игри като например изписването им върху продукти и стоки, които не са свързани с хазарт. Упреците са за неясни текстове, предложени без обществено обсъждане. От Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България предупредиха, че има риск да се върне черното тото.
„Засяга се фискът. Ще изчезнат едни приходи за хазната, които в един момент финансовият министър ще се опита да си ги набави от нас”, коментира Евгений Иванов, изпълнителен директор на КРИБ.
Последва реакция на Валери Симеонов.
„Дали е морално една организация да обслужва интересите само на собствените си членове и да игнорира интересите на обществото, но това оставям на съвестта на тези, които са взели това решение”, каза Валери Симеонов.
От Футболния съюз са категорични, че така ще намалеят парите за спонсорство за спорта, защото букмейкърите например ще понесат финансови загуби, а и без това плащат най-високи данъци.
Според Асоциацията на радио- и телевизионните оператори много въпроси в закона остават без отговор, като например защо отпада защитата на непълнолетни и малолетни спрямо адресирана към тях реклама или защо отпадат етичните правила, които от години съществуват и се прилагат като част от саморегулацията.
И още един неочакван ефект на закона при мачове например.
„Ако спонсорът е хазартна игра или брандът на харатна игра е на терена или на екипите на спортистите как това събитие ще бъде отразено, при условие, че се въвежда забрана, коментира Анна Танова, изпълнителен директор на АБРО.
Законопроектът за момента е подкрепен от ГЕРБ, БСП и Патриотите.