Предпочитанията на българите към онлайн пазаруването значително са се увеличили вследствие на пандемията. Очаква се ръст с 10% на желаещите да пазаруват онлйн по време на тазгодишния Черен петък. 73,7% от потенциалните клиенти са изявили желание да си купят стоки на промоционални цени от разстояние. 

Това показва изследване на „Kantar“ за нагласите и тенденциите при шопинг събитието. Проучването направено по поръчка на голяма платформа за онлайн търговия сред 1027 респонденти на възраст между 18 и 55 г., живеещи в цялата страна, в периода 22 октомври – 4 ноември 2020 г. 

Изследването показва още, 96% от българите знаят какво представлява Черния петък, а 72% от тях тази година възнамеряват да се възползват от офертите с намаления. 

Кои ще са най-търсените продукти по време на Черния петък? 

Традиционно най-купувани са дрехите по време на разпродажбата, която се провежда всяка година в последния петък на месец ноември. Тази година 37,9% са заявили намерение да си купят облекло. 

От офертите за обувки искат да се възползват 21,6% от запитаните, а от тези за малки домашни електроуреди – 11,6%. 

Други категории на фокус за тазгодишния Черен петък са смартфони, големи домакински електроуреди, играчки, продукти за бебета, дом, декор, ремонт и хоби. 

Кой какво купува? 

Тенденциите в търсенето се определят както от промените в социалните навици – хората прекарват повече време у дома и се грижат за комфорта, здравето и за възможността да изпълняват лесно работните си задължения дистанционно, така и от специфичните потребности на различните възрастови групи.

18-24-годишните ще търсят основно дрехи (50%). При младите родители на възраст 25-34 години най-голям ръст има категорията "Играчки" (10,8%). 35-44-годишните ще се насочат предимно към дрехи, обувки и малки домашни електроуреди. А 45-55-годишните демонстрират повишен интерес към малки домашни електроуреди, гуми, ремонт и хоби. 

Дамите показват предпочитание към дрехи, обувки и козметика, докато при мъжете ръст на интереса се отчита към спортни уреди и лаптопи.