Американците са похарчили 7,4 млрд. долара онлайн през Черния петък. Информацията е на компанията за пазарни анализи „Адоби аналитикс”, пише БТА.

Похарчената сума онлайн е исторически рекорд за САЩ в деня на големите намаления. Любопитното е, че традиционно покупките на Черния петък се случват чрез физическа продажба, т.е клиентите отиват до магазина.

Бумът на онлайн пазаруването се случва в т.нар Кибер понеделник. Тази година статистиките показват друго.

Интернет продажбите през Черния петък са скочили с 20% спрямо 2018 година, което означава, че на 29 ноември, онлайн клиентите са похарчили с 500 млн. долара под разходите за пазаруване в деня на Кибер понеделника.

За изготвяне на статистиката „Адоби” отчита трансакциите, направени в 80 от 100-те водещи онлайн магазина в САЩ.

Сред най-купуваните стоки са били миникуклите „ЛОЛ Изненада”, тематични артикули с героите от филма „Замръзналото кралство 2”, играта ФИФА 20 и игровите конзоли „Нинтендо”.

Анализаторите прогнозират, че рекордът ще бъде надминат утре, на Kибер понеделника, когато потребителите ще похарчат 9,4 млрд. долара.

Националната федерация на търговците на дребно в САЩ очаква 69 млн. потребители да се възползват от разпродажбите в интернет утре.

Анализите отчитат и спад в посещаването на физически магазини, като потребителите все повече свикват и предпочитат да пазаруват през смартфоните и компютрите си.

Онлайн продажбите в Деня на благодарността са достигнали рекордните 4,4 млрд. долара, което е повишение с 20% спрямо миналата година. Близо половината от тези покупки са направени през мобилни устройства.