Единствената авиолинейка у нас не е участвала в спасителната акция в Стара планина, заради предварително планиран технически преглед. Припомняме, че на 22 юли мълния уби в планината баща и неговото по-малко дете.

Медицинският хеликоптер е бил неоперативен два дни, защото е навъртял 150 летателни часа. В това време обаче се случва инцидент в Стара планина.

„Ако имахме втора машина, щяхме да имаме хеликоптерно прикритие, но поради обективни обстоятелства и забавянето, в момента сме само с един хеликоптер“, обяснява Димчо Добрев, изпълнителен директор на „България Хели Мед Сървиз“.

Периодична техническа инспекция се извършва на всеки 50 летателни часа, ето защо следващата такава се очаква да бъде през месец септември.

Николай Цолов е технически инженер в авиобазата на специализираният отряд „Въздушно наблюдение“ към ГД „Гранична полиция“. Твърди, че най-важният елемент, който винаги трябва да бъде изряден, са перките.

„Както се казва: „Без двигател можеш да кацнеш, но с повредени винтове не можеш“, обяснява Николай Цолов, инженер по вертолета и двигателя.

„Всеки ден си има предполетен преглед. Оглежда се машината предварително, след това между полетите, както и след кацне. В края на деня, когато кацне пак се прави технически оглед“, категоричен е Николай Цолов.

След техническият преглед не са установени проблеми с хеликоптера и отново е в готовност да спасява животи.