Предложенията на регионалното министерство за размера на тол таксите за камиони шокираха бранша. Според държавата те са най-ниските в Европа, превозвачи обаче изчислиха, че ако те станат факт, това ще вдигне разходите им за пътни такси 30 пъти.
От 16 август камиони и автобуси ще плащат тол такси, за да пътуват в България. Платени ще са близо 11 хиляди километра магистрали и пътища у нас. Готвените тарифи обаче шокираха превозвачите.
„Първоначално си помислихме, че регионалното министерство се шегува”, каза Йордан Арабаджиев - изп. директор на съюза на международните превозвачи.
В момента месечната винетка за камион е 134 лева.
Според варианта за тол такси на регионалното министерство, за да се движат по магистрала или първокласен път, камионите до 12 т. ще плащат между 8 и 16 стотинки на километър. А за по-тежките - тарифата варира от 23 до 94 стотинки, в зависимост от еко категорията им.
„Увеличението е над 33 пъти - не проценти, ако трябва да се изразявам в цифри - от 1300 на 40 000 - това е 30 пъти ужасяващо” , каза още Арабаджиев.
Според регионалното министерство такова е увеличението само за камионите, които рушат и замърсяват най-много.
„Предпоставка и стимул за купуване на нови тежкотоварни превозни средства с екологична насоченост. Ние няма да се превърнем в убийците на транспортния бранш”, заяви Николай Нанков - зам.-министър на регионалното развитие и благоустройството.
Каквито и промени да има, целта на управляващите е тол таксите да осигурят приходи от 1 милиард лева годишно.