Работата на спешните медици е изключително затруднена с разрастващите се мащаби на заразата.

За двата почивни дни - или четири 12-часови дежурства, повикванията са повече от 1500. 20% от тях - или повече от 300, са свързани с COVID-19.

От Спешна помощ казват още, че за да се изпълнят само COVID адресите, една линейка трябва обслужва по 4-5 сигнала на час. Реалистично е за един час да се обслужват един до два адреса.

Заради разрастващата се COVID криза в София може да отнеме до 6-7 часа линейката да стигне до пациента. От столичната Спешна помощ обясняват това и  с растящия брой повиквания, и с дългогодишния дефицит на медици в системата.

„Това е изключително много време, но когато няма кой да го изпълни, омагьосаният кръг се върти бързо. Нашият ресурс не стига от доста години“, обясни Катя Сунгарска, говорител на ЦСМП-София.

Идеята бусове на полицията, таксиметрови коли и частни линейки да помагат на Спешната помощ, тя коментира така: „Ние сме във война, така че ми се струва реалистично да впрегнем всички ресурси, за да можем да се справим с тази пандемия.“

Междувременно пристигнаха и първите бусове в помощ на Спешна помощ.

Системата е блокирала и заради повиквания, които реално не са спешни.

„Всички казват едни и същи симптоми - висока температура, посинявам, умора. Отиваме на място и се установява, че човекът е с 37,5 и няма нищо. Но понеже се страхува, ние отиваме на домашен преглед. Това ни взима ресурса на 90%“, каза още Сунгарска.

След всеки посетен адрес на COVID болен линейката и екипът са извън графика за около час.