Повече от 1000 души протестираха на жп гарата в Горна Оряховица, която е една от най-засегнатите от спирането на влакове и съкращаването на маршрутите на десетки композиции, които предприе Министерството на транспорта, макар и впоследствие да се отказа от част от идеите си.
Присъстващите, с плакати „Не на разрухата в българските железници”, „БДЖ съм аз”, „Спирането на влаковете – геноцид”, приеха декларация, в която се заявява, че трябва да бъде „спряна разрухата на българските железници”, съобщиха организаторите на протестния митинг.
В документа се посочва, че е необходимо да се отмени решението за спирането на 38 влака и всичките те да бъдат възстановени. Настоява се още „БДЖ-Товарни превози” да не се приватизира, да не се съкращават служители, да не се затварят гари и да се подготви национална оздравителна програма за развитието на железопътния транспорт.
„Тази програма трябва да бъде дългосрочна и да развива железопътния транспорт”, заяви Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в България. Той приветства позициите на парламентарните групи в Народното събрание, че подкрепят отмяната на спирането на влакове.
Председателят на синдикалната организация на железничарите към КНСБ в Горна Оряховица Дечко Гърков посочи, че 80% от спрените влакове са минавали преди това през този транспортен възел.
По-рано в събота протест се е състоял и в Криводол. Кметът на общината Петър Данчев каза, че всеки ден около 200 криводолчани пътуват, за да работят във Враца, а още 85 ученици се придвижват с влак в същото направление за училище, като децата ползват карти с намаление. Според него за жителите на Криводол, както и на съседното село Ракево, няма алтернатива за транспорт до Враца.