С наближаването на коледните и новогодишните празници все повече се увеличава и треската за пътуване. Не са малко обаче и случаите на негативни емоции.

Какво трябва да знаем, ако полетът ни бъде отменен или закъснява или ако багажът ни изчезне?

Всеки пътник има права, а авиокомпанията винаги трябва да го информира, ако има промяна в полетите.

Пътниците, от своя страна, трябва да проверяват редовно имейлите си за подобни съобщения. Това важи най-много, когато се очаква обилен снеговалеж или по предпразничните дни, когато много хора се струпват на летищата. 

През лятото Анелия не се качва на самолета по здравословни причини. Въпреки че има направена застраховка и представя документ за престой в болница, обезщетение не и е изплатено.

„Защото съм канселирала полета сега не могат да ми върнат парите. Трябва да се чете малкия шрифт, но слава Богу билетът ми не беше скъп и загубата не беше голяма“, казва тя.

В много от случаите обаче пътниците имат право на обезщетение. Ако полетът ви е отменен или закъснява по вина на авиокомпанията, то тя ви дължи грижа и можете да получите обезщетение.

Авиокомпанията трябва да осигури храна и напитки или ваучери за тях, както и нощувка в хотел.

При отменен полет пътниците имат право на допълнително парично обезщетение в зависимост от дължината на полета. До 1500 км се заплащат 250 евро, а между 1500-3500 км сумата е 400 евро. Над 3500 км - 600 евро.

В случаи на политическа нестабилност, метеорологични условия, несъвместими с експлоатацията на съответния полет, рискове за сигурността, неочаквани дефекти в системата за безопасност на полета и стачки, които оказват влияние върху дейността на въздушния превозвач, посочват в своя позиция от Bulgaria Air.

За повреден багаж трябва да се подаде жалба до авиопревозвача в срок от 7 дни, а за забавен багаж този срок е до 21 дни.