Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) награди победителите в комуникационния конкурс „PR Приз 2024“ вчера, по време на своята традиционна церемония. Конкурсът отличи най-добрите PR практики за 2023 г., като в него участваха над 55 кампании, състезаващи се в 14 различни категории. Надпреварата се очерта най-засилена в категориите „Корпоративна комуникационна кампания“, „Специално събитие“, както и ново представените “ESG комуникационен проект за подобряване на качеството на околната среда/устойчиви екологични проекти“ и „ESG комуникационен проект за подобряване на качеството на живот в обществото“.
„Професията на комуникационните практици е динамична, многопластова и изискваща мултидисциплинарни умения. Демонстрацията на високи професионални и етични стандарти са интегрална част от нашата работа и аз се радвам, че в рамките на конкурса ни PR Приз и публичните защити на кандидатурите ние се срещаме с едни от най-добрите практики в страната, с които обменяме опит и знания от разнообразни сфери на професията, която се налага като все по-категорична част от стратегическото развитие на всяка една организация.“, коментира Иван Янакиев, председател на БДВО и председател на журито на конкурса при откриването на церемонията.
Отличените проекти откроиха стратегическото умение на PR професионалистите, които успяват да управляват стратегиите на компаниите и организациите във все по-динамичната обстановка, в която реализират дейностите си. Пример за това беше засиленият интерес към категориите, посветени на ESG сферата, в които се отличиха “Рециклаторът на Yettel“, реализиран за Yettel България от агенция Imp-Act в „ESG комуникационен проект за подобряване качеството на околната среда/ устойчиви екологични проекти“ и „#ХраненеСмисъл“, реализиран за Lidl България от агенция Interimage в „ESG комуникационен проект за подобряване качеството на живот в обществото“.
За най-добра „Корпоративна комуникационна кампания“ беше обявена „Времето е живот“, реализирана за Novartis България от Propaganda Group, а в категория „Специално събитие“ отново Propaganda Group премериха сили с конкуренцията и завоюваха първото място със своя проект essence&Catrice #sisterLove event, реализиран за VM2 Cosmetics.
В категория „Комуникационен проект на медия“ bTV Media Group получи три отличия - първо място с кампанията на Радио N-JOY – лятното турне NJOYSummer, второ - с ребранда на тематичния канал bTV Lady в bTV Story и трето място с ESG инициативата „Добрият пример - Зелената седмица“.
По-рано през деня се проведе и PR фестивалът на БДВО, посветен на темата „PR и технологии: балансът на силите“, предшестващ наградите. В него специално обръщение към гостите отправи Ева Майдел, член на Европейския парламент, която представи регулациите на ЕС по темата за използване на изкуствен интелект. В двата панела на дискусията комуникационните практици разсъждаваха над изместването на границите на традиционната комуникация повлияна от изкуствения интелект, като инструмент за анализ и прогнозиране на тенденциите в публичните отношения, както етиката и законодателството при използване му, така и рисковете, свързани с неговото приложение. Юлиан Добрев от маркетингова агенция BluePoint запозна аудиторията с резултати от последното им изследване в областта на публичните отношения, според което по-висок процент от PR специалистите изразяват положително отношение към изкуствения интелект, докато сред обществото той е по-нисък.
Българско дружество за връзки с обществеността присъди специално отличие за утвърждаване на PR професията в България на проф. д.н. Любомир Стойков.
bTV Media Group е партньор на инициативата, а пълният списък на отличените кампании и наградените участници може да намерите тук.