Със споразумение по три теми приключи двучасовата среща на министъра на транспорта Ивайло Московски с представители на Националното сдружение на автобусните превозвачи, които се готвеха за протести заради положението в сектора.

Московски посочи, че основните теми са свързани с борбата със сивия сектор и нерегламентирания превоз на пътници. По някои от засегнатите въпроси ще бъде направена среща с министъра на вътрешните работи Румяна Бъчварова, на финансите Владислав Горанов и на социалната политика Ивайло Калфин.

„Срещата с министър Ивайло Московски беше ползотворна”, каза председателят на Национално сдружение на автобусните превозвачи Галя Топалова.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

По думите й вече са поставени срокове за реализирането на мерките. Все още не е ясно дали планираният за 26 април национален протест в София ще се състои.

Мерките

Ще се направи бърз преглед на националната транспортна схема и да бъдат коригирани дестинации, спирки, както и места за качване в автобусите, така че да бъдат доволни превозвачите и пътниците. Още от следващата седмица започва работата по новата организация, в която ще влезе и БДЖ.

Има изработен математически модел от БАН за нова транспортна схема. Според Московски проблемът в момента идва заради областните и общински схеми, които не се съобразяват с националната транспортна схема и това води до конфликти. Не помага и фактът, че все още се плаща винетка, а не тол такса според изминатото разстояние.

Втората тема е за нова категоризация на автогарите, като за един месец трябва да бъде направена тя, а следващите два месеца ще са за изработване на ценообразуването.

Третата е свързана със законодателни и нормативни промени, които да помогнат за транспорта на общинско ниво. В тази връзка Московски заяви, че ще бъде наложен мораториум върху форсмажорните обстоятелства, при които общините сключват договори с превозвачи, защото така те „прескачат” Закона за обществените поръчки.

Според него трябва да има и нормативни промени, при които отговорността да бъде поемана изцяло от шофьора, а не от превозвача, както е сега. Също така, според него трябва да се затворят и сайтовете за споделено пътуване.