Информационната политическа кампания преди местния вот е заместена от кампания за директен маркетинг, сделка с избирателя, за да получат неговия вот. Това каза в предаването „Лице в лице” по bTV социологът Боряна Димитрова от Алфа рисърч.
По думите й това е доста тревожна тенденция.
Основните играчи, които хората забелязват да агитират, са политическите партии (46%), и което е особено впечатляващо – местни влиятелни лидери (15%), работодатели и бизнесмени (11%). Техните действия са от два до пет пъти по-често срещани от тези на самите кандидати за изборни постове, сочи изследването на Алфа рисърч.
Около 58% избирателна активност очакват социолозите на местния вот.
Вижте целия разговор с Боряна Димитрова:
Изследването е проведено в периода 1-5 октомври 2015 г. сред 1026 пълнолетни граждани от цялата страна. Проучването е възложено и финансирано от Институт за развитие на публичната среда.