След тежката катастрофа на АМ „Струма“, при която загинаха 45 души, актуален стана въпросът подготвени ли са автобусните шофьори и превозните им средства за рисковите ситуации на пътя.

Всеки пътнически автобус трябва да бъде оборудван с аварийни чукчета. Освен автоматично, вратите на превозното средство могат да бъдат отворени и механично.

В автобусите има пожарогасители, но не и противопожарна система. Въпреки огромното количество гориво в автобуса се смята, че то не може да предизвика взрив.

Обемът на резервоара за гориво на стандартен автобус е между 500 и 700 литра. Гръм може да предизвика голямото налягане в гумите.

Често се налага шофьорите да карат допълнително. Дори и двама водачите не успяват да се наспят понякога.

Проблем при пътуванията зад граница е дългият престой на граничните пунктове. Дневният преход може да се превърне в нощен, а шофьорът да е само един. 

16 учебни часа – толкова са предвидени, за да придобием една от най-тежките и отговорни шофьорски категории. Часовете масово се дават фиктивно, за да е по-евтин курсът. Контрол няма, техниката е стара, а школите, които изкарват курсисти на магистралата са малко, разказват инструкторите.