Tехническа неизправност е най-вероятната причина за катастрофата с хеликоптер Ми-17 край Летище Пловдив вчера вечерта, която взе две жертви. Това предположи пред медиите министърът на отбраната Красимир Каракачанов.
Тази сутрин и говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова потвърди, че това е основната версия, по която работят разследващите. "Няма данни за човешка грешка, вероятно се касае за технически проблем, който е възникнал на учебно занятие", посочи тя пред bTV.
Машината е паднала буквално за 3 секунди, което е довело до трагичната развръзка.
При тежкия инцидент загинаха двама военнослужещи – командирът на екипажа кап. Стоян Неделчев и помощник-пилотът кап. Пламен Пантилеев. Третият член на екипажа – бордният инженер офицерски кандидат Алексей Каменов, беше ранен.
Машината падна около 20:30 часа на 500 метра от терминала на гражданското летище и избухна в пламъци. Веднага на място беше изпратен екип огнеборци от аерогарата.
Бордният инженер Каменов е излязъл сам от разбилия се вертолет и е успял да се отдалечи. Той е с травма на крака и счупени ребра. Тази нощ беше откаран във Военномедицинска академия в стабилно състояние. Преди това неговите близки и колеги с часове чакаха на портала на пловдивската университетска болница някой да им даде информация за състоянието му.
Военният министър Красимир Каракачанов посочи пред журналисти, че загиналите са опитни пилоти с по 500-600 летателни часа. Разбилият се Ми-17 е в състава на нашите ВВС от октомври 1989 г., като е бил ремонтиран през 2016 г. в „Терем-Летец” в София.
Към момента на катастрофата е имал още 200 часа летателен ресурс.
Вчера цял ден различни екипажи са тренирали с машината, като трагичният инцидент е станал при отработване на спасяване от въздуха.
Тази сутрин се прави втори оглед на мястото на инцидента. Заради инцидента всички полети по авиобазите у нас са спрени до второ нареждане.
Българската авиация разполага с още пет вертолета Ми-17, но те не летят, тъй като трябва да минат на ремонт, съобщи военният министър.