Китайските туристи могат да компенсират отлива на руснаците от родните ни курорти. Китайски туроператори вече оглеждат нашите забележителности.

Денис Гуан и Джонсън Джи за седмица са обиколили над 10 български града, за да се запознаят с възможностите за туризъм.

„Китайските туристи много харесват традиционните български сувенири”, обяснява Джонсън Джи, оперативен отдел проекти от Българо-китайската търговско промишлена камара, Шанхай.

През последните години има ръст на пътуванията на китайци до Европа.

„Китайската валута в момента е доста силна спрямо еврото и парите, с които разполага китайския турист са повече за харчене тук, отколкото за харчене в Китай”, обясни председателят на Българо-китайската търговско-промишлена камара Виктор Азманов.

Засега от 98 милиона пътуващи китайци годишно, едва 2000 избират България.

На първо място трябва да се улесни подаването на визи. Езиковата бариера също не е за подценяване, но все повече българи учат китайски.

Родни туроператори вече са опознали азиатския профил.

„Китайския турист иска да се снима на трите известни места в България, да изпрати селфи и след това да се гмурне в шопинга. Това е много важен момент за тях”, смята Павлина Илиева, представител на туристическа агенция.

От особена важност е и храната. Между баница, шопска салата и смилянски боб, Джонсън и Денис избират ребърца на скара. Ценят още морските дарове и характерните елементи на азиатската кухня.

„На шега казваме - ядем всичко на четири крака - освен масата, всичко във въздуха - освен самолета, и всичко под вода - освен подводница. Но задължително всичко да е топло”, казва Денис Гуан.

А всяка прилика с Китайската стена ги кара да се чувстват като у дома си.