Слаб сезон или лоши услуги по морето - какво най-често отблъсква летуващите българи от нашето море? От началото на сезона в Комисията за защита на потребителите са постъпили над 60 жалби.

Лоша хигиена, високи цени в заведенията по морето и неправомерно събиране на пари на плажа - това са най-честите оплаквания на туристите през това лято.

Най-честите сигнали до контролния орган са:  

- липса на информация за цени и сигурност на съоръженията при отдаване под наем на чадъри, шезлонги и атракции на плажа

- заблуждаваща или липсваща информация за цените и грамажите в менютата

- дублиране на резервации в хотели и почивни бази

Тези три проблема са потвърдени на място от контролните екипи.

Плащаш за хотел, спиш в почивна станция с една звезда

Ето една такава проверка по сигнал на летовници, които са си платили за почивка в хотел, а се оказали в почивна станция с една звезда.

Изгодна оферта в интернет примамва Татяна Коева от Калофер да направи резервация - хотелски комплекс в Приморско предлага нощувка на пълен пансион само за 26 лева на ден. Собственикът я убедил да преведе цялата сума авансово. Но когато пристига в Приморско, открила, че мястото се казва "хотелски комплекс", а всъщност е почивна база.

„То просто вътре беше страшна мизерия, и не само в самата стая, банята...заведе ни в друга стая, която не беше по-различна от предходната. Условията бяха много тежки”, разказа Татяна.

Тя, съпругът й и тригодишното им дете отказват да се настанят. Искат си и парите обратно. До този момент не са ги получили.

По сигнала на Татяна екип от комисията за защита на потребителите извърши проверка на място.

„Имаме туристи, които, идвайки, очакват да получат 3 пъти или 4 пъти повече от това, което са резервирали. Няма как да стане в рамките на 21-2 лева, които ние получаваме като хотел, осигуряваме храна 3 пъти дневно, осигуряваме басейни, осигуряваме стая за нощуване с баня, самостоятелна баня и тоалетна и самостоятелна тераса", изтъкна Ивайло Дражев, собственик на почивната база.

При проверката контролните органи установиха, че в рекламите в интернет името на фирмата се използва като вид категоризация, което е нарушение. Има и заблуждаващ надпис в самия обект.

Ниските цени примамили и приятели на Татяна от Калофер. И те не са получили парите си обратно.

„Ние сме превели сума, ако сте превели сума, ще дойдете и ще се настаните или ще си заявите с една декларация, има си нотариално заверена декларация, отказвам се от едикаква си услуга по еди какви си причини. Щом се отказвате, ние ще преценим каква сума ще ви приспаднем, това е капаро, значи жената е превела капаро за 15 човека, капарото в цял свят е невъзвратима сума", допълни Дражев.

Това е трета проверка по сигнал в този обект. Комисията за щита на потребителите се очаква да го глоби с поне 3 хиляди лева.

Българите предпочитат да почиват зад граница

Въпреки призивите да изберем българското все повече наши сънародници предпочитат да почиват в чужбина, сочат данните на Националния статистически институт за второто тримесечие.

Според тях, броят на българите, изкарали Великденските и Гергьовденските празници в чужбина, е скочил с над 2 процента в сравнение с миналата година.

Снимка: bTV

Българите, пътували в страната от април до юни, са намалели със 7%.

Данните показват още, че сме похарчили три пъти повече за почивка навън. 

Страната ни е предпочитана дестинация най-вече за хората от третата възраст - над 65 години.