Български скулптор върви по стъпките на легендарния швейцарски творец Ханс Гигер. Столичанинът Мартин Рангелов доказва, че и у нас биомеханиката може да бъде изкуство.
Мрачният гений Ханс Гигер ще остане в историята на киното като бащата на Пришълеца. Художникът измисля дизайна на чудовището и цялата сценография на фантастичния филм. Няколко десетилетия по-късно българинът Мартин Рангелов влиза в обувките на Гигер.
„Като цяло мракът ме вдъхновява, но е важно какви качества ще му приложим, нали така - можем да го идеализираме както аз правя в случая, създавам изкуство”, споделя скулпторът.
Мартин започва да моделира още на 5 години. Не е учил скулптура и когато твори, разчита единствено на въображението и таланта си.
„Глината е листът. Аз не мога да рисувам грам, не използвам никакви скици, преди да започна проект, и като цяло всичко ми идва отвътре, инстинкт”, признава творецът.
Моделира и оцветява с пръсти. Импровизира с инструменти при оформянето на детайлите. „Тук имаме игла, макетно ножче, щипка за простор. Не бих искал да издам техниката защото съм независим и самоук талант, не бих искал някой да ме използва по един или друг начин”, казва обаче той.
Мечтата на Мартин е след години да вложи таланта си в режисура на видеоклипове и филми.