Над 2000 жители на различни населени места от Северна България са събрали протестни подписки срещу предвиденото спиране на влакове с новото разписание на БДЖ от 15 декември, предава БНР.
„Новият график е съобразен максимално с мащабните инфраструктурни проекти в страната и основно в жп възел София и Пловдив, поради които възможностите за преминаване на влакове в района на гарите София и Пловдив са ограничени“, посочват от БДЖ.
Вчера се проведе среща в Горна Оряховица между представители на местната власт и ръководството на БДЖ. Директорите закъсняха с около един час за нея, тъй като влакът, с който пътуваха, аварира на гара Роман.
„През следващите дни ще бъдат анализирани и разгледани предложените варианти, след което ще се работи върху най-оптималния вариант за разработване на разписание, което да удовлетворява максимален брой ползватели. Проектът на разписание в момента е примерен вариант, който да бъде основа за проведените дискусии. В него няма окончателно одобрени варианти, като тепърва промените в разписанията и движението на влаковете ще бъдат анализирани, обсъждани и приемани“, съобщиха от БДЖ след срещите.
Областни управители от Северна България изразиха несъгласие с промените в разписанията.
Ето какво предвиждат част от тях, описани от БДЖ:
- Самуил - Силистра
Поради слаб интерес влакове № 91101 и № 91104 ще се движат само в участъка Исперих - Самуил - Исперих, като вечерният влак Самуил - Исперих на мястото на досегашния № 91104 ще заминава в по-удобен ранен час.
- Свищов - Левски - Ловеч - Троян
Предвидена е отмяна на последния влак от Свищов за Левски и последния влак от Левски за Свищов поради слаб интерес за пътуване с тях.
В участъка Левски - Ловеч - Троян е заложена нова транспортна схема, съобразно потребностите на регионалните пътници и търсените връзки в гара Левски за по-далечни дестинации. Част от влаковете са редуцирани поради малкия брой пътници.
- Русе - Велико Търново - Стара Загора - Хасково - Кърджали - Подкова
В участъка Русе - Горна Оряховица е предвидено запазване на регионалното влаково движение. Бързите влакове Русе - Пловдив - Русе през Казанлък ще осъществяват нова бърза връзка сутрин и вечер с експресните влакове София - Бургас - София, осигурявайки удобно бързо пътуване в рамките на деня по направление Русе - Бургас - Русе.
В старопланинския участък Горна Оряховица - Стара Загора се предвижда създаване на нова удобна бърза връзка сутрин от Пловдив за Велико Търново и Русе. Заложено е на мястото на международния влак № 464 в участъка Ст. Загора - Г. Оряховица да се движи пътнически влак, за да се разреши съществуващия проблем с всекидневните закъснения на международния влак през лятото, лишаващи пътуващите от връзки във възелните гари.
Вечерният влак от Стара Загора за Горна Оряховица няма да се движи, но ще бъде осигурена вечерна връзка от Стара Загора за бързия влак Пловдив - В. Търново - Русе в гара Тулово, като по този начин създават по-удобна и бърза възможност за пътуване към Централна Северна България в късните часове.
В участъка Димитровград - Хасково - Кърджали - Подкова е планирано движението на два нови дневни бързи влака, с което се предоставя възможност за пътуване до областните центрове Хасково и Кърджали с влак от Пловдив, София и други градове. Досега по този маршрут се движат влакове без връзки от по-големите градове в страната. С новото разписание в участъка става възможно пътуването от София и Пловдив до Хасково и Кърджали, както и обратно в рамките на един ден. Регионалните влакове между гарите Кърджали и Подкова ще бъдат редуцирани поради липса на интерес към пътуване с тях.
- Мездра - Враца - Видин
Предвидено е последният бърз влак от Видин за София да заминава в по-удобен час – 16:00 ч. и пристигане в столицата към 21:00 ч. Досегашното късно пристигане бе причина този влак да се използва основно от регионални пътници до гарите Враца и Мездра. В досегашния му час на тръгване от Видин ще заминава пътническият влак за Мездра, запазвайки регионалното обслужване в участъка. Останалите влакове се запазват.
За подобряване на обслужването в Северозападните райони на страната е планирано движението на директен пътнически влак от Монтана до София, от Враца до Септември през София, както и от Септември до Мездра през София.
Позициите на областните управители
- Русе
Категорично несъгласие с новото разписание на БДЖ, което би трябвало да влезе в сила от 15 декември, изрази заместник областният управител на Русе Георги Георгиев по време на обществено обсъждане на графика за движение на влаковете в края на тази и през следващата година, предава БТА.
Най-голямото притеснение на ръководството на Областната администрация е, че пуснатият от 1 октомври директен бърз влак „Синият Дунав“ между Русе и София отново се предвижда да бъде спрян.
Според Георгиев е необосновано да се твърди, че влакът е на загуба, защото пътниците по направлението от русенска област са се увеличили близо три пъти /в момента малко над 70/ с пускането на директната влакова линия.
- Силистра
Предложението на БДЖ предвижда, поради слаб интерес, да отпадне единият от влаковете до гара Самуил. Областният управител на Силистра е изразил несъгласие с предложените промени, предава БТА.
В мотивите си той пише, че предвидената промяна ще доведе до крайно отрицателен социално-икономически ефект върху областта. Отбелязано е, че влакът по линията Силистра - Самуил преминава през три от общините на областта - Силистра, Дулово и Алфатар, обслужвайки трафик с местно и регионално значение. Той е предимно за хора с нисък жизнен стандарт и пътуващи с намаление, като пенсионери, студенти. Влакът е единствена опция за хора с увреждания, които, предвид физическото си състояние, нямат възможност да ползват автобусен и автомобилен транспорт, пише в мотивите.
- Добрич
Единственият влак между Добрич и Кардам от 15 декември се предвижда да спре.
„Това унищожава община Генерал Тошево, през която минава този влак, а общината отваря и затваря железопътната спирка, ние я поддържаме и чистим“, каза кметът на пограничната община Валентин Димитров и посочи, че до министърката на транспорта и до ръководството на железниците е изпратил протестна подписка с 1498 подкрепящи, които настояват влакът да остане, предава БНР.
„БДЖ се използва от по-бедни хора, студенти, пенсионери и особено през зимата влакът се оказва единственото транспортно средства, което може да се движи в общината. Сега има един влак. Отпадането му не е добре за никой, има и пътуващи хора, може да са малко, но който няма друг транспорт“, коментира заместник-областният управител на Добрич Живко Желязков.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK