Нови правила за шофьорските курсове. По-малко часове по теория и повече кормуване – това предвиждат промените, които вече са обсъдени в транспортното министерство. Обучението обаче ще поскъпне с поне 200 лева, а заради очаквания скок в цената на курсовете, в автошколите има бум на кандидати.

За да се яви на изпит за книжка, Паулина Вельова трябва да си вземе часовете по теория и кормуването. Според нея, за да се научи, ще са й нужни 31 часа.

Не е имала проблем да се запише на курс преди да влязат в сила новите правила.

„Интересът нарасна заради това, че предстоят промени и затова е този бум”, обясни инструкторът Албена Цветкова.

„Българинът да избира – между увеличени часове и намалена смъртност на пътя или евтин курс и всяка година увеличение на убитите на пътя”, коментира Красимир Георгиев, председател на АКАБ.

Вместо по 31, младите шофьори да кормуват по 42 часа – това е една от идеите на транспортното министерство.

Предвиждаме да увеличим часовете по практика от гледна точка на това, че искаме да гарантираме определен брой часове извън населени места, по-скоростни пътища, в тъмната част на деня и реално да се взимат тези часове”, каза Дамян Войновски, зам.-директор на ИА "Автомобилна администрация”.

Затова и се предвижда изцяло нова система, която в реално време да следи обучението на бъдещите шофьори.

Предстои да се разработи изцяло ново мобилно приложение за шофьорските курсове. Преди всеки час по кормуване в него ще се регистрират и инструкторът, и курсистът.

От автомобилната администрация в реално време ще следят кога е започнал и кога е приключил часът.

Колко километра е изминал всеки курсист и дали е шофирал извън населените места – по магистралите и скоростните пътища.

В момента не всички автошколи обучават бъдещите шофьори с пълен набор от часове, за да пестят от гориво и от заплати на инструкторите, твърдят от Автомобилната администрация.