Часовете за практическо обучение на кандидат-шофьорите в категория "B" да бъдат обвързани с конкретни групи умения, предлага работна група, обединяваща представители на институциите и бранша, съобщава Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата".

Предлага се увеличаване на часовете за шофиране до 40 и намаляване на теоретичната подготовка до 26 часа, което няма да доведе до съществено поскъпване на курса.

До този момент компонентите на обучението бяха разписани в методиката, но без конкретни изисквания за продължителността им и липса на ефективен контрол, пише още агенцията.

Предвижда за шофиране извън населени място да се отделят минимум 6 часа, от които поне три часа на магистрала или на път с интензивен автомобилен трафик.

Подобно изискване се залага за първи път. Обучението в населено място с голяма интензивност на движение ще бъде поне десет часа. Минимум два часа ще шофирането през нощта или при намалена видимост.

Друг от широко дискутираните въпроси в хода на обсъжданията бе дали да се създаде възможност част от обучението да се провежда на симулатор. Държавна агенция “Безопасност на движението по пътищата” и част от работната група подкрепяха идеята да се допусне възможност до 4 часа от задължителните часове по кормуване да могат да се провеждат и на симулатор.

Целта на подобно предложение бе да се насърчи навлизането на нови технологии и практики в обучението без то да има задължителен и обвързващ характер за школите. Предложението обаче не бе прието от мнозинство от участниците в дискусиите, затова не е част от методиката.

Както и до сега, центровете по автообучение ще могат да провеждат подобни практични занятия на симулатор, но те няма да се вземат предвид при отчитане на задължителния брой часове по практика.

Анализът на катастрофите през 2018 г. показва, че смъртността сред водачите между 18 и 25 години е с 20 на сто по-висока от всички останали шофьори, а тенденцията е за нарастване на негативната статистика сред тази възрастова група.