Новите правила за кандидат-шофьорите вече са готови и съгласувани между институциите. Часовете за кормуване се увеличават от 31 на 42.
За първи път се предвижда нощно шофиране, за да знаят водачите как се пускат фарове, както и кормуване в силен трафик, на магистрала и в мъгла. Не се въвежда обаче задължението за кормуване на полигон. Разногласие обаче породи идеята за селфи с инструктора.
Селфито между курсист и инструктор е безсмислено, но всички останали мерки ще са положителни, смята Ивелин, който е в средата на обучението си.
Селфито ще става след сдвояване на двата смартфона чрез специалното мобилно приложение. Снимките ще доведат до отлив на инструктори, предупреждават от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка. Според тях тази мярка ги третира като престъпници.
От съюза прогнозират, че не е изключено още следващия месец да има протести на инструктори.
На противоположното мнение са в Асоциацията за квалификация на автомобилистите. Позицията на държавата пък е, че трябва да има гаранция за добросъвестното провеждане на часовете.
И браншът, и държавата са единодушни, че основната полза при новото обучение е повечето часове по кормуване.
В историята отиват т.нар. картони, в които се отбелязваше колко часове на пътя е преминал кандидатът за книжка. Те стават електронни.
Предстоят и промени в методиката за провеждане на изпитите за книжка. Те обаче трябва да бъдат утвърдени от Министерството на транспорта, а това се очаква да се случи до няколко месеца.