Нова реклама показва България като най-доброто място за бизнес и инвестиции.
Имиджовият клип е създаден по поръчка на Агенцията за инвестиции в България и е част от серия аудиовизуални материали, в това число и рекламни клипове, имащи за цел да промотират България като дестинация за бизнес. Общият бюджет за всички тези дейности е 677 хиляди лева.
Само за няколко часа клипът се превърна в хит в социалните мрежи, но същевременно получи и критики, че не отразява реалността.
Видеото събра над 250 хиляди гледания общо в платформата „Вимео“ и във „Фейбсук“.
Условно то е разделено на две части – в първата са показани предприятия, работещи у нас, а във втората са заснети културни и природни забележителности. България е представена като „умно място с умни хора“.
Клипът е бил показан още миналата година на бизнес събитие. Месеци след това операторът Александър Станишев решава да го сподели във „Фейсбук“ като презентация на агенцията, в която работи.
„Някак си то си пое като такъв ефект на снежна топка и много хора започнаха да го шерват“, разказа Александър.
INVEST BULGARIA | Move to be moved from Alexander Stanishev on Vimeo.
„Аудиторията на този клип са потенциалните инвеститори в България, а всъщност се получи, че българските граждани са реагирали спонтанно, реагирали са емоционално. Някой беше написал някъде: „Ако не живеех в България, бих се върнал“, сподели Живка Томова, продуцент и управляващ съдружник в „Априори“ ООД.
Създателите на видеото посочват, че динамиката в клипа е търсена умишлено – като символ на динамичната и развиваща се бизнес среда в България.
Имиджовият клип ще бъде показван на инвестиционни мероприятия в страната и чужбина. Сред тях е и Световното изложение ЕКСПО 2020, което беше отложено за догодина, заради пандемията от COVID-19. От Агенцията за инвестиции в България споделиха, че са доволни от резултата.
„Всички кадри са реални. Това са реални производства, които сме привлекли като инвеститори, сертифицирали сме ги, подпомогнали сме ги и те сега имат възможността да представят своята успешна история от България“, разясни изпълнителният директор на агенцията – Стамен Янев.
Клипът срещна одобрение и сред професионалистите в бранша. Според публикационния експерт Даниел Киряков рекламният клип показва България в позитивна и прогресивна светлина: „Първоначалната емоция е за нещо, което ни е познато, показано по красив начин, но е много хубаво да бъде свързан този клип с усилията на институционално и на бизнес ниво за позициониране на България пред чуждестранните инвеститори“.
Клипът е финансиран със средства от Европейската програма за иновации и конкурентноспособност.