„Фейсбук“ стартират нова функционалност в социалната мрежа – магазини. Целта е малки търговци да предлагат стоката си онлайн, след като аналоговата търговия претъпя огромни загуби вследствие на ограниченията от COVID-19.
От социалната мрежа отбелязват, че от години платформата се използва за разпространяване на обяви за покупко-продажба на различни стоки. Сега обаче, искат този процес да бъде улеснен с отварянето на онлайн магазини.
„В момента много търговци се затрудняват да осъществяват дейността си, а със затварянето на магазините, търсят удобни начини за онлайн присъствие. Нашата цел е да направим пазаруването безпроблемно и да дадем възможност на всеки предприемач да използва приложението ни за по-лесна връзка с клиентите“, посочват от „Фейсбук“.
От компанията уточняват, че са улеснили максимално процедурата по отваряне на магазин, като достъп до него ще имат както потребителите „Фейсбук“, така и на „Инстаграм“. Допълват, че услугата ще бъде напълно безплатна за собствениците.
Възможните продукти за продан ще бъдат категоризирани в каталог, а всеки притежател на магазин може да добави собствен дизайн на страницата, така че да подхожда на бранда му. Има опция за плащане през платформите, а клиентите ще могат да общуват с търговците чрез „УотсАп“ и „Месинджър“.
Предвижда се скоро да бъдат въведени и демонстрации на живо на продуктите, както и лоялна програма за клиентите.
Новата функционалност ще бъде достъпна в бизнес менютата на двете социални мрежи. Засега – само в Съединените щати, но се очаква до няколко месеца „Магазините“ да бъдат достъпни по цял свят.
Прогнозите са новъведението да увеличи в пъти платената реклама в социалните мрежи, което се явява и основен източник на средства за „Фейсбук“ и „Инстаграм“.