„Фейсбук“ ще дари 100 млн. долара за засегнати от кризата медии заради глобалната пандемия от COVID-19.

Парите ще отидат за финансиране и рекламни разходи в подкрепа на новинарски организации, включително местни издателства в САЩ.

Новинарите, особено в печатните медии, бяха най-тежко ударени. Причина за това е оттеглянето на рекламодателите и техните маркетингови бюджети, за да възстановят разходите си, предаде „Ройтерс“.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

160-годишният вестник на Ватикана L'Osservatore Romano, който преустанови печата миналата седмица, е един от многото в редицата издателства, които се борят да работят в безопасни условия след избухването на заразата.

Дарението на социалната мрежа включва 25 млн. долара за спешно безвъзмездно финансиране за местни медии и 75 млн. долара за маркетингови разходи за нови организации в световен мащаб, се казва в съобщението на „Фейсбук“.

Социалната мрежа заяви, че 50 местни нюзрума в Съединените щати и Канада вече са получили средствата.

Помощта на „Фейсбук“ не е единствена в технологичния свят. В петък „Алфабет инк.“, под чието крило е „Гугъл“, заяви, че ще дари повече от 800 млн. долара на бизнеса, правителството и здравните организации.