"Създадохме екшън план, който ще приключи в края на септември, за най-неотложните мерки, които трябва да вземем за подобряване на железопътната инфраструктура и нейното състояние". Това заяви Стоян Стоянов, генерален директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура". Той участва в дискусия за развитието на железопътния превоз.
Дискусията се проведе по инициатива на транспортния служебен министър Красимира Стоянова. Участие взеха представители на "Български държавни железници", Национална компания "Железопътна инфраструктура", синдикални организации и независими железопътни експерти.
Стоянов подчерта, че превозвачите се нуждаят от по-добро състояние на инфраструктурата, за да осъществяват качествено и навреме услугата, която предлагат.
БДЖ има два базови проблема – запалванията и закъсненията, посочи Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в България към КНСБ. По думите му закъсненията се дължат на стария подвижен състав и ремонтите, които създават едни от най-големите проблеми на пътниците.
"В денонощието се движат около 550 влака, на месец около 17 000. За тяхното обслужване са необходими 129 локомотива. От тези 129 локомотива най-масова е серия 40, в момента са необходими 49 такива", обобщи по време на дискусията Георги Друмев, изпълнителен директор на "Холдинг Български държавни железници" ЕАД.
"От началото годината имаме пет произшествия, като те са станали между юни и август", посочи Друмев.
"След всеки инцидент нашите специалисти анализират причините с цел да се подобри състоянието на подвижния състав и да не бъдат допускани повече такива инциденти. Оказа се, че всички инциденти са в тази серия 40", коментира Друмев. Анализирайки съответните технически причини, довели до инцидентите, предприехме мерки за недопускане на повече такива, добави той.
По думите му друг проблем е електрическата инсталация. Закупени са съответните уреди, за да констатират конкретните пропуски, обясни Друмев.
"Предвиждаме монтиране на видеонаблюдение в локомотивите и мотрисите", каза още директорът на БДЖ.