Повече от половината автосервизи у нас са в сенчестия сектор. Стряскащите данни провокираха синдикатите да започнат битка със сивия сектор, защото некачествените ремонти на коли и слабата подготовка на шофьорите, убиват на пътя.

Снимка: btvnovinite.bg

Според данните на бранша, вероятността да попаднем на коректен автосервиз е под 50%. У нас има регистрирани над 4 млн. автомобила, 3,5 млн. коли са над 10 години, а 1,5 млн. возила – над 20 години. Сервизите, които гарантират с името си за извършения ремонт, са не повече от 40 % от всички работещи.

При автошколите делът на сивия сектор е още по-висок – 80%. „Имате си касов апарат, вършите си читаво работата, хората са ви на трудов договор и точно на 200 метра, в един двор, има работник, който работи на половин цена. При това ти слагаш резервни части, за които можеш да дадеш гаранция, той слага китайски, турски, само и само да ти вземе 5 лв. за труда”, коментира  Емил Германов, председател на Съюза на автосервизите в София.

Снимка: btvnovinite.bg


Експертите посочат пряка връзка между некачествените авторемонти и убитите на пътя. „Когато имаме фалшиви авточасти, когато има некачествени ремонти, когато имаме обучение, което краде от часовете за кормуване, когато имаме некачествени ремонти в инфраструктурата, в крайна сметка това води до смърт на пътя”, посочи Владимир Тодоров, Асоциация на пострадалите при катастрофи.

Снимка: btvnovinite.bg


Лицензираните автосервизи съветват шофьорите да проверяват къде ремонтират колите си. По данни на Международния валутен фонд за 2017 г. – у нас сивата икономика варира между 19% и 29%.