Недоволство в София заради демонтажа на части от някогашната околовръстна железопътна линия на столицата.

Гражданска инициатива обжалва заповедта за премахването на части от релсовия път по булевард „Вардар“, който не се използва от години.

Хората настояват да се обърне внимание на казуса, да се припомни историята на железницата и да се направи нов опит за реален дебат за съхранението ѝ.

Софийската околовръстна железница е една от забележителностите на столицата  през първата половина на ХХ век. Основната ѝ задача - да улесни превозването на стоки и пътници.

Снимка: bTV

Тези дни Георги и колегите му от инициатива за обществен и релсов транспорт публикуват кадри на демонтажа на участък по бул. „Вардар“ и с протести се обявяват против.

Мотивите им са няколко.

„Първо, цялата околовръстна линия е стратегическа за София и цялата страна. Второ - тя може да бъде довозващ и снабдителен транспорт. Също така по опита на много градове - използването на тези линии като градски железници, което допринася за екологията и допринася за облекчаването на трафика“, подчерта Георги Статков от инициативата за обществен и релсов транспорт.

 

Потърсихме за позиция Столичната община. Оттам обаче ни препратиха към Национална компания "Железопътна инфраструктура", откъдето пък заявиха за bTV, че процедурата е стартирала по искане на районни кметове.

Снимка: bTV

„В писмата си общинските администрации ни уведомяват, че съществуващата част от жп линията Захарна фабрика - Стан възпрепятства в голяма степен връзката между ж.к. „Разсадника“ и ж.к. „Красна поляна“ I част, както и реализацията на велосипедния и пешеходен ринг на гр. София“, обясняват от НКЖИ.

Снимка: bTV

Планирано е демонтажът да завърши в края юни.

„Нима хората по света са по-глупави от нас, та строят специални такива ЖП линии, а ние престъпно рушим готова база“, коментира още Георги Статков.

Ако исканията за спиране на демонтажа не бъдат удовлетворени, защитниците на трасето твърдят, че продължат с демонстрациите на недоволство.