Депутатът от Реформаторския блок Мартин Димитров се е чул няколко пъти с вътрешния министър Румяна Бъчварова заради срязаните спирачки на колата му. В предаването "Лице в лице" той уточни, че по въпроса ще бъдат предприети всички действия, които са необходими от страна на полицията. "Това е въпрос, който е неприятен, не искам да се занимавам с него”.

Относно доклада за фалита на КТБ, Димитров коментира:

„Прочетох резюмето на доклада днес, нямах повече време, това са около 500 страници, но този подход не е рационален...минаха почти 6 месеца от началото на издаване на този доклад, така че синдиците и Фондът за гарантиране на влоговете е трябвало да предприемат необходимите действия до момента и на този етап не би следвало да е проблем докладът да бъде публичен".

Необходимо е ново мащабно международно разследване, допълни депутатът.

Народният представител от реформаторите Петър Славов заяви, че не вижда особен смисъл докладът да се дава в секретната секция:

„Не виждам особен смисъл докладът да се дава по този начин в секретна секция, когато наистина той не може да бъде коментиран и няма да стане публичен. Огромният смисъл на този доклад беше той да бъде публичен.

Това искахме ние от групата за натиск, която формирахме с колегите Методи Андреев, Валери Симеонов, Мартин Димитров и аз, и заведохме делото. Всъщност, тук е моята голяма надежда – това дело, което е на финал, очакваме решение може би в рамките на седмица – две. Искрено се надяваме, ако сме били достатъчно убедителни пред съда и бъдат уважени нашите аргументи, да бъде даден публичен достъп на всички до този доклад".

Тогава вече информацията относно замесени публични лица ще може да бъде оповестена без да се притесняваме, че ще получим между 3 и 15 години затвор, допълни Славов.

Ако докладът е бил готов още през септември, той бил ли е даден на прокуратурата и, ако не – синдиците и Фондът за гарантиране на влоговете защо не са го дали на прокуратурата - пита Мартин Димитров.

Особен смисъл повече да се чака създаване на публичност на този доклад няма, каза Петър Славов и допълни:

"Защото той, в момента на изготвянето му, буквално първите дни е имало смисъл да се действа бързо, да се налагат запори, възбрани, да се предприемат адекватните мерки от юридическа гледна точка, за да се обезпечи това имущество. Тези шест месеца, които вече са минали - нали не си правим илюзии, че определени хора не са успели да надникнат все пак в този доклад. Някои хора са надникнали и може би тези, които не трябва да знаят, точно те тази информация вече са я добили.

Къде бяха Пеевски и Цонев, когато ние водихме делата за публичност на доклада на КТБ? Защо се появиха чак на този етап със законови промени, къде бяха всичките тези месеци? За да се появят чак на този етап, това е някаква игра, а не търсене на истината.

Нас ни вълнуват два въпроса - кои хора източиха КТБ, т.е. виновните да бъдат наказани и второ - част от парите да бъдат върнати", коментира Мартин Димитров.

"Интересното е, че именно тази разследваща компания в други държави, тъй като тя е международна компания със сериозна репутация е постигала доста добър процент на възвращаемост. Наистина за мен е важно, освен да видя самия доклад, да видя и договора за доклада, те. как е поставено заданието на компанията.

Ако е поставено разследвайте кои са отговорните лица, как е източвана банката, как може да се върне имуществото – тогава добре е зададено. Ако обаче е някакъв неясно формулиран въпрос – тогава не очакваме те да отговорят конкретно, след като не са попитани както трябва. Това е нещо друго, което е хубаво да се види – договорът между „Аликс партнърс” и Фондът за гарантиране на влоговете", заяви Петър Славов.

Мартин Димитров обясни, че този договор не е предоставен на никой.

По отношение на ниските цени на дизела, на които Марешки продава на бензиностанциите си, Мартин Димитров коментира, че законът забранява да се продава на загуба в България.

"В четвъртък ни е поредното дело, а именно за това кой притежава като капацитет и акцизните складове. Защото ние считаме, че от там минава и проблемът с конкуренцията в България, но знам едно – никой няма право да продава на загуба в България- това означава, че дори на тези цени, Марешки има печалба.

Тогава идва логичният въпрос защо с появата на една единична бензиностанция във Варна, цените падат. Това означава, че има проблем с конкуренцията в България".