Трима от четирима българи, които живеят в градoвете, планират покупка на Черния петък.

Това сочи проучване на една от големите онлайн платформи.

Потребителите възнамеряват да изхарчат повече - 40 на сто от потенциалните купувачи обмислят да дадат между 100 и 350 лева, а над 37% - до 1000 лева.

1 от 10 българи пък са предвидили над 1000 лева. Останалите все още не са решили.

В топ 5 на най-купуваните стоки на Черния петък са дрехи и обувки, козметика, мебели и малки домакински уреди.

Дамите имат интерес към мода, парфюми и бебешки стоки, а сред мъжете предпочитат артикули за спорт, мобилни телефони и автомобилни гуми. Средно - тази година потрбеителитe планират да изхарчат 530 лева.

Традиционно денят на голямото пазаруване е последния петък на ноември. Но различните търговци предлагат отстъпки и в други периоди на месеца.

Според проучването - именно мъжете определят по-голяма сума за пазаруване - средно по 664 лв., срещу малко над 400 за дамите.

Всяка година купувачите, които чакат Черния петък, стават все повече.

„Преди години беше само електроника и по-скъпи електроуреди, сега се пазарува всичко - дори и стоки за ежедневна употреба, като пелени, перилни препарати. Миналата година примерно имаше случаи с много продадени тигани. Както се продават тигани, така се продават и изключително скъпи стоки, като телевизори - най-скъпият е телевизор на стойност 10 500 лева“, казва Петър Цветков, оперативен мениджър на платформа за онлайн търговия.

Клиентите обикновено имат набелязани конкретни стоки, които да купят на по-добра цена.

„Намаленията са реални, това ние можем да го гарантираме. Със сигурност е хубаво да се каже на потребителите да поглеждат платформите, от които пазаруват - да пазаруват от проверени доставчици“, обясни Цветков.

От бранша отчитат и че все по-голям дял от покупките се правят онлайн.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK