Какво показват данните за опасните отсечки в България, заради които войната по пътищата не спира?
1500 са критичните точки у нас, сочи анализ на експерти от Института по пътна безопасност. На този фон МВР отчита едва 52 опасни места по българските пътища.
В Софийска област е най-голяма вероятността от смъртни случаи при ПТП. Веднага след нея се нареждат градовете Ловеч, Русе, Варна и Пловдив.
България е втората най-опасна за шофиране страна в Европейския съюз след Румъния, с около 9 смъртни случая за 100 000 жители през миналата година. Най-безопасна за шофиране в ЕС е Швеция.
Пътуването по маршрута Пловдив - Смолян е истинско изпитание. От май до днес са регистрирани 105 ПТП-та в участъка с 50 ранени и петима загинали.
Вече 16 г. в дните около Коледа кметовете на родопското село Забърдо дават курбан на пътя, за да почетат жертвите на пътя.
Кресненското дефиле също попада в черната статистика на най- опасните отсечки в страната. Преди дни шофьор на тир едва не загина, след като загуби управление и кабината на камиона му се надвеси над реката. Футболният съдия Ивайло Стоянов се движи на метри зад него и заедно с други пътуващи по трасето, му помага.
Особено опасно е ако не познаваш пътния участък, смятат шофьорите. Друг критичен участък е пътят Русе - Бяла. По данни на властите за 2020 г. тук са станали 26 катастрофи с 41 ранени и 4 загинали, а експерти алармират, че властите не се справят с намаляването на жертвите по пътищата.
„Това ни показва, че държавата практически не управлява риска и сякаш той не ѝе приоритет. Без управление на риска няма как да очакваме някаква промяна в културата на водачите“, заяви Георги Гълъбов, член на УС на Института за пътна безопасност.
Ключов фактор остава и контролът на движението по невралгичните участъци по пътищата.