Нарастващият брой на електрическите скутери е причина за тяхното дебатиране и регламентиране. Пред камерата на bTV Карлос Контрера от Столичния общински съвет посочи, че предлага нови правила за движението на модерните превозни средства.
В момента управляващите подобни тротинетки се движат по улиците, велоалеите и тротоарите. Контрера обясни, че най-подходящото място за движение на ел. тротинетки е на обособени алеи или в най-дясната част на пътното платно. Той обясни, че за момента те нямат легално наименование в регистрите.
Опасност от ПТП има дори да се кара в най-дясната част от пътното платно, най-вече заради паркирали автомобили. Тогава на водачът може да се наложи да се включи в активното движение, което застрашава живота му, тъй като се движи на две гуми.
Фабрично скутерите могат да развиват около 30 км/ч., а средната им скорост е 20 км/ч. – сравнима със тази на велосипед. Общинският съветник посочи, че подобни скорости в града не са за предпочитане, тъй като създават опасност както и за управляващите тротинетка, така и за пешеходците.
Той посочи, че е важно при пресичане на пешеходна пътека да се слиза от „екоскутера”.
По думите на Контрера, за да бъдат вкарани определени регламенти, трябва да се обнови и инфраструктурата. Освен това трябва да се реши проблемът велосипедист и този, който е на тротинетка. В момента велоалеите са предназначени само за колелета.
Предстои дебат, за да се определят статутът на електрическите скутери, както и правилата за движение по пътищата.