Нарастващият брой на електрическите скутери е причина за тяхното дебатиране и регламентиране. Пред камерата на bTV Карлос Контрера от Столичния общински съвет посочи, че предлага нови правила за движението на модерните превозни средства.

В момента управляващите подобни тротинетки се движат по улиците, велоалеите и тротоарите. Контрера обясни, че най-подходящото място за движение на ел. тротинетки е на обособени алеи или в най-дясната част на пътното платно. Той обясни, че за момента те нямат легално наименование в регистрите.

Опасност от ПТП има дори да се кара в най-дясната част от пътното платно, най-вече заради паркирали автомобили. Тогава на водачът може да се наложи да се включи в активното движение, което застрашава живота му, тъй като се движи на две гуми.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Фабрично скутерите могат да развиват около 30 км/ч., а средната им скорост е 20 км/ч. – сравнима със тази на велосипед. Общинският съветник посочи, че подобни скорости в града не са за предпочитане, тъй като създават опасност както и за управляващите тротинетка, така и за пешеходците.

Той посочи, че е важно при пресичане на пешеходна пътека да се слиза от „екоскутера”.

По думите на Контрера, за да бъдат вкарани определени регламенти, трябва да се обнови и инфраструктурата. Освен това трябва да се реши проблемът велосипедист и този, който е на тротинетка. В момента велоалеите са предназначени само за колелета.

Предстои дебат, за да се определят статутът на електрическите скутери, както и правилата за движение по пътищата.