Електрически тротинетки под наем вече ще има и в София. Три от световните оператори на такива превозни средства се готвят да стъпят в столицата. Липсва обаче регламент за новите превозни средства. За това алармираха общински съветници. 

Васил се запалва по електрическите скутери преди три години. А днес вече се занимава и професионално с тях като собственик на сервиз за електрически тротинетки.

Снимка: btvnovinite.bg

„Това е бъдещето, няма какво да се залгваме. Светът върви в посоката на екологичността”, смята Димов.

У нас обаче не винаги условията за придвижване отговарят на световните стандарти.

Снимка: btvnovinite.bg

„Когато няма велоалеи, къде трябва да се придвижваме?”, пита Васил Димов.

Снимка: btvnovinite.bg

Днес общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера внесе доклад, с който предлага да се създаде общинска система за ползване на тротинетки в столицата.

Снимка: btvnovinite.bg

„Липсата на ясен регламент това пътно превозно средство къде точно да се намира ще създаде точно такива колизии и чудене кое как да се прилага”, смята Контрера.

В градове като Париж и Сан Франциско електрическите возила вече са толкова много, че създават проблеми. Общината иска в София нещата да се случат по различен начин.

Снимка: btvnovinite.bg

„Към настоящия интерес има заявен интерес от поне три от свеотвните оператори на електрически тротинетки или скутери, така че съвсем скоро се надяваме това да бъде факт в София”, разкрива Зафир Зарков, зам.-председател на комисията по транспорта в СОС.

Снимка: btvnovinite.bg

„Проблемът обаче е, че София не е готова с инфраструктурата. Защото една електрическа тротинетка трябва да се движи по една велоалея или по една улица, която е много добре асфалтирана и няма дупки”, смята експертът Владимир Тодоров от Българска асоциация на пострадалите при катастрофи.

Дупка има и в закона, където този вид возила не фигурират.