Модерните в Западна Европа и Съединените щати електрически тротинетки навлизат и у нас. Заради инциденти с блъснати пешеходци много градове в Европа въвеждат ограничения.

Във Франция например само в рамките на година има 5 смъртни случая и над 200 инцидента.

Ключов за законодателите в Европа е въпросът в кои части от градската среда да се движат тези превозни средства, както и с каква скорост.

Най-разпространените модели в България развиват максимална скорост до 25 км/ч., при максимален пробег 30 км.

Хора, които карат тротинетки у нас, споделят, че не се чувстват сигурни на пътя. Сред тях е и Георги: „Когато си на тротоар, няма толерантност от пешеходците. И всъщност може би заради това трябва да има някаква регулация”.

В България електрическите тротинетки попадат в Закона за движение по пътищата, заедно с велосипедите – тоест, могат да се движат отстрани на пътя, ако няма велоалея. Няма обаче ясен регламент за безопасната им употреба, нито пък специална застраховка при инциденти.

„Нито един от застрахователите в момента не е окей с това и не се предлага такъв вариант. Поради няколко причини. Първо – самите тротинетки нямат регистрация”, разказа Ивайло Милчев, управител на една от фирмите доставчици.

От бранша прогнозират, че тази година в България ще бъдат продадени 2000 бройки. Затова потребители и производители призовават за конкретна категория в закона, която да ги регламентира.