„Българският транспортен бизнес ще бъде унищожен, това ще бъде удар за икономиката”, смята изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи.
Причината на недоволството в бранша е новият пакет за мобилност, който Европейската комисия внесе в Европарламента и предстои да бъде гласуван от евродепутатите. Според тях новите промени са вкарани в контекст за защита на правата на шофьорите, но всъщност целта е да бъдат елиминирани от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони.
Част от изискванията в пакета за мобилност са шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на тираджията да му се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините на камионите.
И още едно изискване – промени в правилата за шосейния каботаж като на практика той ще бъде премахнат.
Председателят на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев е категоричен, че всичко това ще повлияе пагубно на оборота – курсовете ще намалеят значително, ще има нови разходи за прибирането на шофьорите , ще се стигне и до масови фалити на фирми.
Българските шофьори в Европа са над 40 000, а тези у нас са близо 70 000.
„Българският транспорт генерира двуцифрен дял от БВП”, коментира още Арабаджиев.
„Ударът ще е много тежък, той ще бъде убийствен. В този бранш работят много хора. Те искат да ни увеличат разходите, да ни направят неконкурентно способни”, смята Арабаджиев.
Повече вижте във видеото: