Министерството на енергетиката с извънредна проверка на "Топлофикация София" и шест топлинни счетоводители. Ще се инспектира прилагането на дяловото разпределение.
По-рано в ефира на bTV националният омбудсман заяви, че при нея са постъпили стотици жалби заради сметките за топлото.
Руслан Христов преподава в Националната спортна академия. Макар и да обича студа край на игрището за хокей на лед, иска у дома да е топло. Но и като клиент на „Топлофикация София“ да знае колко точно му струва.
„Миналата година получихме една 300-процента сметка увеличение на топлинната енергия за предходния срок. Платихме. Обаче когато сега е 600% вече оспорихме“, казва Руслан и допълва, че трябва да плати „според фактурата 600 лв, при положение, че ние сме платили над 1100-1200 лв“.
Мъжът сверява данните от замерването си с тези от „Софийска вода“. Оказва се, че Топлофикация му надписват 105 кубика повече.
„Подигравката е че за месец юли ми искат 117 лв. за топла вода, а по техния сайт е 114 лв.“, казва Руслан.
Подава десетки жалби. Отговор няма. Подобна е ситуацията и с много други потребители, казва националният омбудсман.
Диана Ковачева призовава фактурите да са по-разбираеми и да имат и графично представяне на данните. И още, според сигнали, изпратени до Ковачева, много потребители получават толкова късно фактурите си, че не могат да ги обжалват.
А енергийното министерство ще проверява 15 дни.
„Министърът на енергетиката отправи препоръка към Асоциацията на топлинните счетоводители да предоставят възможност за изпращане на възражения във връзка с получените изравнителни сметки в срок до 30.09.2020 г.“
От „Топлофикация“ обясниха за bTV, че са „най-проверяваното дружество у нас и ще коментират едва след като се запознаят с изискванията на проверката и писмото на омбудсмана“.