Изтече крайният срок за възражения по изравнителните сметки за парно. Това предизвика и струпване на хора пред касите на столичната "Топлофикация".

Васил Борисов се реди на каса на дружеството, само за да му разтълкуват фактурата.

„Отивам и викам - Какви задължения имам към "Топлофикация". Тя на компютъра жената вика "44,39 лева". Плащам ги. След 2 дена получавам това нещо -  "Суми за доплащане" 397 лева, и се чудя какво става. На едното място имам 44, тук излиза 400 лева“, каза Васил Борисов.

След 30 минути чакане вече е на гишето.

„Нищо не ми стана ясно. Виж какво ми връчват - че дължа не тези пари. Дължа 1294 лева.Това е за целия сезон - 1552. Живей! Иди, та живей!, коментира Васил Борисов.


Пред главния офис на дружеството опашки също има. Част от хората чакат, за да подадат жалби.

„Не ползвам парно. Само топла вода и въпреки всичко плащам. Трябваше да ми върнат 40 и кусур лева. Изведнъж получавам съобщение, че трябва да платя 167 лева. Дали има държава в света, в която да не ползваш парно и да плащаш?“, пита Райна Ангелова.

До момента чрез прихващане от дружеството са възстановили 24 милиона лева на абонати.


„Те са получили веднъж изравнителна сметка от топлинния счетоводител. В момента изпращаме обща фактура за целия отоплителен сезон на база на реалното потребление и фактурираните количества. Така че може би това е в основата на известното объркване и напрежение сред потребителите“, обясни говорителят на „Топлофикация“-София Елизабет Павлова.

Освен на гише, пари могат да бъдат върнати и по банков път след подадено заявление.